سه شنبه آخرین مهلت برای تقاضای افزایش دستمزد داوران

محسن قهرمانی داور دربی 76

هر چند در فصل جاری لیگ برتر قضاوت های برخی داوران جنجالی بوده و حاشیه های بسیاری را به وجود آورده است اما مساله دستمزد پائین داوران فوتبال ایران حتی در بالاترین سطح رقابت ها نکته ای است که تقریبا تمام اهالی فوتبال بر آن واقفند و روی آن تاکید می کنند.

در حال حاضر هر داور لیگ برتری برای قضاوت در یک مسابقه 500 هزار تومان دستمزد می گیرد که از این رقم 10 درصد به عنوان مالیات کسر می شود؛یعنی حقوق داوران برای هر بازی 450 هزار تومان است.این رقم در مورد کمک داوران برای هر بازی 330 هزار تومان است که از آنها هم 10 درصد به عنوان مالیات کم می شود.

اما نکته ناراحت کننده آنجاست که این ارقام از چهار سال قبل تا امروز تغییری نکرده و ریالی به آن اضافه نشده در حالی که هر سال فدراسیون نشین ها و کمیته داوران قول می دهند با پیدا شدن اسپانسر و تهیه بودجه درصدی به این دستمزدها اضافه خواهد شد.

بعد از تغییر نکردن دستمزد داوران در آستانه لیگ سیزدهم تعدادی از داوران نامه ای به کمیته خود و فدراسیون فوتبال نوشته و خو استار افزایش حقوق خود شدند که در ابتدا به نظر می رسید این نامه کارگر افتاده چرا که به آنها گفته شد این فصل 60 درصد مبلغ حقوق آنها بالا خواهد رفت اما این مساله در حد حرف باقی ماند و به جایی نرسید تا اعتراض ها ادامه داشته باشد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که گفته شده چنانچه تا روز سه شنبه هفته جاری اقدامی در این جهت صورت نگیرد بعد از آن هم خبری از افزایش حقوق داوران نخواهد شد و جامعه داوری لیگ برتر تنها سه روز وقت دارند تا خواستار افزایش دستمزد خود و جاری شدن قول مسوولان فدراسیون فوتبال باشند.

از طرفی نکته جالب اینجاست که چند سالی است داوران بین المللی ایران هم بابت قضاوت های قاره ای و بین المللی خود به خاطر تحریم های بانکی هیچ پولی نگرفته اند و در مجموع چیزی حدود 250 تا 300 هزار دلار طلبکارند.این گروه از داوران در انتظار سفر سپ بلاتر رئیس فیفا به ایران هستند که قرار است به زودی اتفاق بیافتد تا شاید در این سفر قول های مساعدی از او برای رسیدن به پول شان بگیرند.
البته ظاهرا در این ارتباط هم هیچ عزمی از سوی اهالی فدراسیون برای پیگیری حقوق بلوکه شده داوران بین المللی دیده نشده تا آنها چندان امیدوار نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *