حق الزحمه داوران لیگ برتر اضافه نمی شود مگر..

در آبان ماه 1390 حسین عسگری، نائب رئیس کمیته داوران فوتبال اعلام کرد: پس از پیگیری‌های انجام شده، در جلسه‌ای مطالبات داوران پرداخت شد و حق الزحمه داوران لیگ برتر از ۳۲۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزارتومان در هر بازی افزایش یافت.
عسگری با اشاره به اینکه کمیته داوران و فدراسیون به هیچ داوری بدهکار نیست، افزود: بر اساس این جلسه دستمزد داوران فوتبال افزایش یافته است و در قسمت مسابقات لیگ‌های پایه و رقابت‌های زیر نظر سازمان لیگ آزادگان با افزایش ۳۰ درصدی حق الزحمه همراه خواهد بود.
به این ترتیب حقوق داوران فوتبال از آن زمان افزایش یافت و از آن پس حق الزحمه داوران لیگ برتر به این صورت پرداخت شد : داور وسط 500 هزار تومان، داور کنار 350 هزار تومان و داور چهارم 250 هزار تومان.
البته گفته شده بود که حق الزحمه داوران لیگ برتر افزایش می یابد و این مطلب بارها از سوی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تکرار شد …
اما متاسفانه از یک منبع موثق شنیدیم که حقوق داوران فوتبال که قرار است ظرف 48 ساعت آینده واریز شود تغییری پیدا نکرده و کماکان مانند روال سابق پرداخت می شود !؟

جالب این که فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص افزایش حقوق داوران در فصل جاری صراحتا گفته بود: ما قبل از شروع لیگ طی نامه‌ای به آقای کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کردیم حقوق داوران حداقل باید 60 درصد افزایش پیدا کند داوران برای هر مسابقه 500 هزار تومان می‌گرفتند که اگر 60 درصد افزایش حقوق درخواستی مورد تایید قرار بگیرد نزدیک به 800 هزار تومان خواهد شد.
واقعا جای بسی تعجب است وقتی که در ورزش فوتبال میلیارد، میلیارد هزینه می شود چرا باید داوران فوتبال مظلوم واقع شوند؟
امیدواریم مسئولین امر در این مورد تجدید نظر کنند و به قولی که دادند عمل کنند، البته حساب تعدادی داور مشکل ساز با اکثر داوران جداست، حساب داورانی که متاسفانه آشکار شده که در برخی از بازیها نتایج بازی را تغییر دادند و شاید در امارات ! و جاهای دیگر تسویه حساب کردند …داوران سالمی که وجدان خود را زیر پا نگذاشته اند حداقل بایستی به حقوق در خور داوران برسند
به هر حال جالب این که انصافا در این چند هفته که داوران اسمی سوت نزدند چه اتفاق بدی رقم خورد؟ به جز چند اشتباه کوچک که در دنیای داوری امری عادی ست، مورد خاصی و یا بهتر بگوییم مورد عمدی در داوری در چند هفته اخیر مشاهده نشد.
البته مربیان سالم فوتبال باید از داوران سالم حمایت کنند تا ریشه فساد در فوتبال خشکیده شود.

یک پاسخ

  1. با سلام وعرض ادب.بنده پیشنهاد میکنم که یک برنامه بلند مدت وسند راهبردی ده ساله برای توسعه داوری کشور از طرف فدراسیون فوتبال صورت پذیردراتاکید کنیم..به چند دلیل .1سند راهبردی از هدر رفتن فرصتهای ازدست رفته داوران جوان جلوگیری وافرایش رشد انها را میسر میسازد2این سند از رفتارهای سلیقه جلوگیری وافراد دیگر تصمیم گیری صرف را انجام نمیدهند.بلکه همه چیز مشخص ومدون میباشد.البته این همیت نتیجه تلاش فدراسیون فوتبال کشور وافراد دلسوز در ساختار مالی کشو رومجلس محترم ووزیر ورزش جدید میباشد.اگر ما داوران مظلوم به فکر خودمان نباشیم کسی ما را کمک نخواهد کرد.ما کاری به دوره گذشته نداریم که چه افرادی با چه تفکری بودند مهم اینست که همه ما جلوی ضرر بیشتر را بگیریم.با وجود این کمیته انشا الله که ما موفق خواهیم شد.با سپاس حقیر ذورقی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *