دزفولی: از دایی نمی‌ترسم/به او گفتم نگذار یک داور جوان اخراجت کند

هادی دزفولی

حاشیه های کنار زمین دیدار تیم های پرسپولیس و داماش و نحوه صحبت علی دایی با داور چهارم کنار زمین سوژه های جدید فوتبال پر بحث ایران است. این روزها شاید بیشتر از خود سرمربی پرسپولیس این هادی دزفولی نماینده فدراسیون است که مورد توجه قرار گرفته و به قول خودش در این چند روز بیش از 30 خبرنگار از رسانه های مختلف با وی تماس گرفته اند تا به او بگویند چرا علی دایی را از بازی اخراج نکرده و یا چرا منکر بی احترامی دایی به داور می شود.

هادی دزفولی که نامی آشنا برای اهالی فوتبال به خصوص آنهایی که در دهه های گذشته فوتبال را دنبال می کردند هست، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد این مسئله صحبت جالبی کرد و گفت: همه از من انتقاد می کنند چرا دایی را اخراج نکردم ولی من فقط نماینده فدراسیون بودم که باید طبق وظیفه ام کارهای بازی را هماهنگ می کردم. من داور نبودم تا دایی را اخراج کنم. اینکه علی دایی به داور گفته برو بشین سرجات من نباید با این مسئله برخورد کنم.

وی ادامه داد: من خودم معتقدم که داوران اگر می خواهند کارت زردی بدهند یا کسی را اخراج کنند نباید با اخم و بداخلاقی باشد. وقتی داوری با عصبانیت برخورد می کند بازیکن هم واکنش نشان می دهد. رفتار خوب فرهنگ سازی می شود. اگر بتوانیم این مشکلات فرهنگی را برطرف کنیم شاید اندکی این فوتبال پیشرفت کند. داور چهارم هم اگر اهانتی به او شده می تواند به داور این مسئله را اعلام کند.

دزفولی در خصوص اینکه خیلی ها معتقدند که روز جمعه به دلیل ترس از دایی کسی با او برخورد نکرد و از کنار زمین اخراج نشد، گفت: من از دایی نمی ترسم و داوران دیگر هم نمی ترسند. اگر داوری چنین تصمیمی نمی گیرد ربطی به ترس ندارد. توان قضاوت هر داور با دیگری فرق دارد. من معتقدم خیلی چیزها نسبت به قبل عوض شده است. مثلا من خودم وقتی داوری می کردم در چهار رشته دیگر ورزشی هم فعالیت می کردم. توان بدنی خودم را افزایش می دادم. در زمان قدیم سواد کمتر بود اما فرهنگ بالا بود اکنون با سوادها زیاد شده اند اما فرهنگ کمتر شده است. مسئله این است آیا سواد می تواند مرام و معرفت و مدیریت بیاورد؟ این چیزها ربطی به سواد ندارد و باید در ژن یک نفر باشد. آیا کسی که طلا می گیرد می تواند حرف های طلایی هم بزند؟ من در بازی با داماش به علی دایی گفتم شما شخصیت بزرگی داری و نگذار یک داور جوان شما را اخراج کند و او هم به حرفم گوش کرد و تا پایان بازی دیگر کنار خط اعتراض نکرد.

دزفولی در مورد اینکه چه باید کرد که چنین اتفاقاتی رخ ندهد، اظهار داشت: من معتقدم که در کمیته داوران باید از همه پتانسیل ها استفاده کرد و نگاه به این نکرد چه کسی دشمنی دارد. کمیته داوران باید سخنگو داشته باشد. ما نباید به روش های سنتی کار کنیم و باید کارهای جدید و علمی را انجام دهیم. در ثانی باید کسانی که بی دلیل به داوران هجمه وارد می کنند را محروم کرد. فرقی هم نمی کند چه کسی باشد. می خواهد قلعه نویی باشد یا دایی. کسی که هجمه وارد می کند برود روی سکو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *