پای همه تان گیر است

محسن قهرمانی داور فوتبال مشهدی
1- حالا همه سکوت کرده‌اند. حالا همه موضع سکوت گرفته‌اند. هیچ کس نمی‌خواهد حرفی بزند. همه می‌خواهند “این نیز بگذرد”. خوب یاد گرفته‌اند. برای آنها رسانه همیشه یک “ابزار” بوده است. موجی به وجود می‌آید و اگر سکوت کنند، خیلی زود می‌خوابد. رسانه‌ها هم که “اصلا” مستقل نیستند. با یک سفر و یک هدیه هم می‌شود همه را به سکوت دعوت کرد. در حقیقت خبر را در نطفه خفه کرد. انگار نه انگار اتفاقی افتاده است. قربان حافظه تاریخی مردم ایران هم برویم. خیلی زود فراموش می‌کنند. انگار نه انگار. “تبانی” تیتر یک همه رسانه‌ها شده ولی چند روز پیگیری می‌شود، چند روز عاملانش رسوا می‌شوند و بعد از آن قرار است چه اتفاقی بیفتد؟
2- دایی و رویانیان شاکی هستند؟ سر چه؟ یادشان رفته پرونده مفتوح پرسپولیس و داماش و چانه زدن برای 200 میلیون یا 500 میلیون را؟! باشگاه سپاهان شاکی است؟ چرا؟ یادشان رفته چرا بازیکن این روزهای استقلال محروم است؟ یادشان رفته آن روزها که در سپاهان بود و از سازمان لیگ تماس گرفتند که این بازیکن “مورددار” است و نباید بازی کند یا پنالتی بزند؟ پس چرا بازی کرد؟ چرا پنالتی زد؟ چرا پنالتی پنجم را خراب کرد؟ پس چرا فصل بعدش به استقلال آمد؟ حالا هم که در لیگ ایران بازی نمی‌کند و فقط در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا آفتابی شد. چه کسی شکایت دارد؟ چرا کسی سراغی از مهدی محمدنبی نمی‌گیرد که این میزان هجمه علیه‌اش وجود دارد؟ چرا صدای امیر قلعه نویی در نمی‌آید؟ مگر نمی‌گفت دست‌های پشت پرده؟ چه شده؟ به صرفه نیست حرفی بزند؟ آتش تبانی دامان چه کسانی را خواهد گرفت؟ اوضاع خراب است انگار!
3- فساد از همان ساختمان فدراسیون فوتبال است. 686 پرونده‌ فساد در فدراسیون فوتبال ایران تشکیل شده که 500 پرونده را غیر قابل قبول و بدون ادله معرفی کرده‌اند. از 186 پرونده‌ باقی مانده، 160 پرونده‌ به دادگستری ارجاع شده و 16 پرونده‌ در خود فدراسیون بررسی می‌شود. دادگستری هم برای 102 پرونده‌ حکم صادر کرده و 58 پرونده‌ در حال صدور حکم است. در این فوتبال چه خبر است؟ چگونه می‌شود که حکم صادر شود و استیناف ببخشد؟ چگونه ممکن است رییس حقوقی فدراسیون فوتبال از 5 فدراسیون حقوق بگیرد؟ نقش مهدی دادرس در کمیته استیناف سه نفره با حضور صالحی، اشرف و موسوی چیست؟ در این فوتبال چه خبر است؟
4- همه اینها “معلول” هستند و “علت” را جای دیگر باید بیابید. برخوردها باید به تندی فساد باشد. با دو اطلاعیه و یک محرومیت که به مناسبت‌های مختلف مورد بخشش هم قرار می‌گیرد فساد در جامعه فوتبال از بین نمی‌رود. علت را باید در پول‌های دولتی بدون نظارت جست. به مدیریت‌هایی که از میلیارد میلیارد پول فوتبال حقوق سه چهار میلیونی گیرشان می‌آید. از شریک شدن با دلالان برای منفعت شخصی حاصل می‌شود. مفاسد فوتبال همواره یک گام جلوتر از قانون بوده‌اند. فساد مساله‌یی نیست که در کوتاه‌مدت از میان برود و باید با یک عزم ملی با کشف مدارک با آن برخورد صورت گیرد. لطفا جدی باشید چون پای “همه” گیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *