بیانیه کانون داوران فوتبال کشور پیرامون اتفاقات اخیر

قضاوت داوران

متاسفانه چندی است که حمالت و تهمت هائی به داوران کشور در رسانه های مختلف از سوی برخی از چهره های نام آشنا فوتبال عنوان شده است که قصد آنها بیشتر فرار از پاسخگویی به هواداران تیم ها ی خود می باشد.
این امر بعد از بازی سپاهان ـ پرسپولیس تشدید شده است و حتی گفته شده است که داور مسابقه از شب قبل از مسابقه به طرف تیم میزبان غش نموده است، چرا زمانی که همین داور در بازی پرسپولیس ـ تراکتورسازی تبریز به نفع پرسپولیس به اشتباه اعالم پنالتی نمود گفته نشد که داور به طرف پرسپولیس غش کرده بوده است و یا در زمانیکه در اثر سهل انگاری داور در بازی پرسپولیس ـ مس کرمان داور می بایست به علت برخورد سر به سر 2 بازیکن دو تیم، بازی را متوقف می نمود تا به بازیکنان مصدوم رسیدگی شود و با تصمیم اشتباه به ادامه بازی و متعاقب آن پرسپولیس به گل رسید، چیزی در مورد اشتباه داوری گفته نشد؟
این افراد هر جا که اشتباه داور به نفع شان بوده است به حساب درایت و تاکتیکهای حساب شده خود می گذارند و هر جا که اشتباه داوری به ضررشان بوده است مسائل دیگر از جمله غش کردن داوران را مطرح می نمایند.
شایان ذکر است در مسابقه رفت نیمه نهایی جام قهرمانان باشگاههای اروپا بین بایرن مونیخ و بارسلون 3 گل و یا حداقل 2 گل از چهار گل بایرن مونیخ در شرایط غیر قانونی به ثمر رسید و تمام امیدهای بارسلون در بازی برگشت بر باد رفت ولی مربی بارسلون حرفی از غش کردن داور به سمت بایرن مونیخ و یا … ننمود.
کانون داوران فوتبال کشور ضمن محکوم کردن این حمالت و تهمت ها به جامعه داوری کشور و نیز یک یا دو نفر از چهره های به اصطالح پیشکسوت داوری که آتش بیار معرکه شده اند از مقامات ذیصالح قضائی کشور خواهان رسیدگی جدی به این امر شده و چنانچه داور یا داورانی در تبانی و ارتشاء دست دارند به مجازات قانونی محکوم و در صورت وارد نمودن اتهامات بی اساس با اتهام زنندگان بدون درنگ برخورد قانونی صورت گیرد.
با توجه به اینکه این امر به حوزه عمومی کشور مرتبط می باشد کانون داوران فوتبال کشور تقاضا دارد قوه قضائیه راسا” ورود نموده و خاطیان را تحت هر نام و عنوانی که باشند مجازات نمایند.
کانون داوران فوتبال کشور ضمن دعوت از داوران برای افزایش تمرکز و هوشیاری خود و به حداقل رساندن اشتباهات داوری، از همه دست اندرکاران تیم ها درخواست می نماید در مصاحبه های خود از ایراد تهمت و افترا به داوران شریف و زحمتکش خودداری نموده و ایرادات و اشتباهات داوری را از طریق مراجع ذیصالح پیگیری نمایند.
کانون داوران فوتبال کشور

دانلود نسخه PDF

2 پاسخ

  1. با سلام
    امیدوارم این مطالب را مدیر سایت تایید نماید . و نشان دهد . به نظر من داوری مشکل دارد چرا با بیانیه های غیر مرتبط میخواهیم خودمان را تبرئه نمایم و باید داوری در کشور ما که یک کشور مسلمان هستیم با بهترین کیفیت و سالم و بدور از هر گونه شرط بندی و مسائل دیگر بدور باشد و 30 میلیون هوادار پرسپولیس باید از مربی و مدیر عامل پرسپولیس دفاع نمایند که با گذاشتن آبرویشان از حق پرسپولیس دفاع کرده اند آیا نباید از داوری ناحق دفاع نموند یا باید فقط بخاطر مصلحت از تمام حقمان گذشت نماییم ؟ باشگاه پرسپولیس باید با گذاشتن این مورد به اشتراک از 30 میلیون هوادار امضاء جمع نماید تا داوری فوتبال و دستهای پشت پرده از فوتبال پاک ایران قطع شوند . انشااله

  2. آقای دایی داور نبوده وخود را پروفسور داوری مطرح نموده اندو کمیته داوران هیچ دفاعی از داوران حود نکرده و این ضعف فدراسیون -کمیته انظباطی و کمیته داوران کشور است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *