مسعود مرادی: یک اشتباه نباید کل جامعه داوری فوتبال را زیر سوال ببرد

مسعود مرادی در دربی
مسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در رشته ورزشی فوتبال به ویژه فوتبال ایران رخدادها و حوادث مختلفی به وجود می‌آید که جزیی از فوتبال است و اساسا زیبایی‌ها و هیجانات این ورزش با این حاشیه‌ها بیشتر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد محسن قهرمانی در بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان که جنجال بسیاری را ایجاد کرده، چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: در این مورد عملکرد تیم داوری در این دیدار خاص نمی‌خواهم حرفی بزنم، چرا که از یک طرف مطالب را پیشکسوتان داوری بیان کرده و از سوی دیگر حواشی موضوع در حال حاضر از اصل آن که یک اتفاق در دقیقه 4 بازی بوده، بیشتر شده است.

این داور پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: تاکنون بسیاری از رسانه‌ها و حتی اهالی فوتبال گفته‌اند که اشتباهات داوری نیز جزیی از فوتبال است و نمی‌خواهم باز هم این عبارت کلیشه‌ای را مطرح کنم، اما یک سوال مهم مطرح است مبنی بر اینکه آیا تصمیمات داوری حتی اگر اشتباه باشد باید موجب این همه جنجال و هیاهو شود؟

مرادی تاکید کرد: هدف من دفاع از یک داور خاص نیست و نمی‌خواهم در مورد اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان صحبت کنم، چرا که یک تصمیم موجب شده امروز کل جامعه داوری ما زیر سوال برود.

وی افزود: در چنین شرایطی نمی‌توان خیلی منطقی صحبتی را مطرح و تلاش کرد تا آرامش حاکم شود و سکوت در این مقاطع بهتر است.

*در هیچ جای دنیا یک تصمیم باعث نمی‌شود همه داوران متهم شوند

مسعود مرادی که خود کارنامه قضاوت دیدارهای حساس داخلی و خارجی را دارد، افزود: در هیچ جای دنیا اگر یک داور اشتباهی را حتی عمدی مرتکب شود، کل داوران را متهم نمی‌کنند.

وی افزود: ما بعضی‌ می‌گویم فوتبال ایران حرفه‌ای است، اما برخی اوقات رفتار و عملکرد ما حرفه‌ای بودن را نشان نمی‌دهد، به ویژه در موضوع داوری همواره یک پای ثابت دلایل شکست تیم‌های ما داوری است.

مرادی در پایان گفت: امیدوارم روزی فرار برسد که اشتباه یک داور موجب زیر سوال رفتن و متهم شدن کل جامعه داوری ما نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *