فنایی: داوران بازی استقلال- بوریرام تجربه کافی برای این بازی را نداشتند

محمد فنایی
محمد فنایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد داوری بازی بوریرام- استقلال گفت: داوران ژاپنی بازی استقلال بوریرام زیر سایه داور معروفشان نیشیمورا بازی را اداره کردند.

کارشناس داوری کشورمان تصریح کرد: نیشیمورا بازیهای مهم زیادی را در دنیا سوت زده است ولی این سه داور تجربه بالایی نداشتند و استقلال شانس آورد که اسیر بی تجربگی داوران نشد اوج اشتباه این داور ژاپنی زمانی بود که بازیکن تایلندی با استوک روی کتف آندرانیک تیموریان آمد و امکان داشت باعث مصدومیت تیموریان شود داور در این صحنه می بایست با کارت قرمز بازیکن را جریمه می کرد که به کارت زرد اکتفا کرد در تصمیمات خود درایتی نداشت.

فنایی افزود: این داور شانس آورد که در محوطه جریمه صحنه خطایی به وجود نیامد این استقلال بود که بازی خود را کرد و نگذاشت داوری روی کارش تأثیر منفی بگذارد.

وی افزود: داوران در بازی اگر اشتباهی مرتکب می شوند از روی عمد نیست و اشتباهاتشان بی غرض است این داور جوان هم بی غرضانه اما با اشتباهات فراوان قضاوت کرد البته باید بگویم که اشتباهات داوری دوطرفه بود. در برخوردی در بازی آندرانیک هم باید کارت می گرفت.

کارشناس داوری کشورمان خاطرنشان کرد: داوری ساتو ریوجی نقطه های عطف داشت هم وی هم دو کمکش یاگی آکانه و نیشیو هیده آکی به علت جوانی در تمام صحنه ها حضور داشتند. در صحنه برخورد حنیف عمران زاده با بازیکن تایلندی حنیف برخوردی نداشت ولی به دلیل بی ملاحظگی کارت زردی که گرفت درست بود اگر برخورد می کرد کارت قرمز جریمه ی عمران زاده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *