فنایی: این گونه صحبت کردن در شأن یک مسئول نیست

محمد فنایی
اگر آقای شکور ناظر داوری این بازی هم نبود به عنوان یک داور در حالی که هنوز 24ساعت از بازی نگذشته و بازی آنالیز داوری نشده است، چطور راجع به داور نظر دادi و از او انتقاد کرد?
وقتی داور بازی ذوب‌آهن و استقلال در سوت پایان بازی دمید، حواشی این دیدار که با شکست استقلال همراه بود تازه شروع شد.
به گزارش بانک ورزش، در نشست خبری بازی ذوب‌آهن-استقلال امیر قلعه‌نویی تا جایی که توانست به فردوسی‌پور و برنامه نود و مدیر شبکه ۳ و داور بازی حمله کرد. اما صحبت‌های مربی بازنده بعد از بازی را به حساب عصبانیتش از شکست گذاشتیم ولی موضوعی که باعث شگفتی است اینکه هنوز ۲۴ ساعت از بازی نگذشته حیدر شکور ناظر داوری استقلال و ذوب‌آهن در گفت‌و‌گو با مهر باانتقاد شدید از یدالله جهانبازی داور بازی پرداخت و گفت: «یدالله جهانبازی داور این مسابقه یک پنالتی برای ذوب آهن و یک پنالتی برای استقلال نگرفت. من بعد از بازی برای مسئولان کمیته داوران گزارش مفصلی را تحویل دادم و به نظرم امیر قلعه‌نویی حق داشت به عملکرد داور اعتراض کند. این در حالی بود که مسابقه استقلال با ذوب‌آهن ساده و روان بود و انصافا چیز خاصی نداشت و در واقع حتی اگر داوران را هم به صورت نامحسوس از زمین بیرون می گذاشتند بازی روال خودش را طی می‌کرد.»
حیدر شکور با بیان اینکه به عملکرد جهانبازی نمره پایینی می‌دهد، گفت: «بعد از مسابقه حدود نیم ساعت با جهانبازی صحبت کردم و گفتم که عملکردش راضی کننده نبوده است در حالیکه این مسابقه هیچ چیز نداشت و می توانست راحت تمام شود.»
صحبت‌های حیدر شکور باعث شد تا با محمد فنایی تماس بگیریم و نظر داور با سابقه فوتبال را راجع به این انتقادات در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت از پایان بازی نگذشته، جویا شویم. محمد فنایی به خبرنگار بانک ورزش گفت: من در جریان صحبت‌های حیدر شکور نیستم ولی اگر این صحبت‌ها را مطرح کرده باشد به هیچ‌وجه کار حرفه‌ای انجام نداده است.» وقتی صحبت‌های شکور را برای فنایی می‌خوانیم، او با تعجب فراوان می‌گوید: «اگر آقای شکور ناظر داوری این بازی هم نبود به عنوان یک داور در حالی که هنوز ۲۴ساعت از بازی نگذشته و بازی آنالیز داوری نشده است، چطور می‌تواند راجع به داور نظر دهد و از او انتقاد کند. این گونه صحبت کردن در شأن یک مسئول نیست.»
فنایی که نماینده فدراسیون در بازی مس و فولاد است و در کرمان به سر می‌برد، با بیان اینکه بیان کردن این صحبت‌ها از روی بی‌تجربگی است، می‌گوید: شان داوری باید حفظ شود. به نظر من هم داور صحنه خطا روی نظری را می‌توانست پنالتی بگیرد. ولی وظیفه ناظر داوری ارائه گزارش به کمیته داوران است نه اظهار نظر راجع به داور بازی آن هم روز بعد از بازی.»
فنایی مهمترین دلیل ضعف در قضاوت جهانبازی را ناآمادگی داور می‌داند: «داور بازی به صحنه‌ها زیاد نزدیک نبود و تیم داوری زیاد با هم هماهنگ نبودند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *