تشکر اصفهانیان از تماشاگران و تیم داوری داربی

فریدون اصفهانیانرییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از تماشاگران شهرآورد 77 پایتخت به دلیل “رفتار شایسته” تشکر کرد.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری ایسنا،فریدون اصفهانیان  درباره رفتار و گفتار تماشاگران شهرآورد 77 تهران و نحوه انعکاس آن در گزارش تیم داوری بازی گفت: خوشبختانه مشکل خاصی نبود. خودم هم آنجا بودم. جا دارد از همه تماشاگران تشکر کنم که رفتار شایسته‌ای داشتند. آنها سرمایه‌های واقعی فوتبال ما هستند که در گرما و سرما در ورزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. این علاقه آنها باعث می‌شود که بازیکنان هم شور و حال بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه درباره عملکرد تیم داوری داربی 77 اظهار کرد: به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم چون این عزیزان هم تلاش خود را کردند که عملکرد خوبی داشته باشند. با توجه به فشار زیاد و حساسیت بالای بازی و این که تیم‌ها خیلی محتاط بازی می‌کردند تعداد خطاها زیاد بود. تیم‌ها به حریف خود اجازه انجام کارهای تیمی را نمی‌دادند. ضمن اینکه وقتی در بازی گل به نرسد، فشار تیم‌ها بیشتر می‌شود. در مجموع داور روی نتیجه بازی تاثیرگذار نبود و تیم داوری با یکدیگر همکاری خوبی داشتند.

اصفهانیان ادامه داد: فغانی در طول بازی چند خطای ریز را ندید و برخی خطاها را بیهوده اعلام کرد که چندان مهم نبود. همچنین او 9 کارت زرد نشان داد ولی می‌توانست در چند صحنه دیگر هم کارت زرد نشان دهد اما بازی را مدیریت کرد. در مجموع 10 درصد اشتباه غیر تاثیرگذار از داور قابل قبول است.

رییس کمیته داوران در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا صحیح است که داور داربی قرار بوده فردی جز فغانی باشد ولی به خاطر نگرانی از انتقادها قضاوت داربی به او سپرده شده است، گفت: بارها گفته‌ام که داورانی هستند که می‌توانند داربی را قضاوت کنند اما این بار باید از همه جوانب مسئله را بررسی می‌کردیم. در نهایت هم به دلیل آن که می‌خواستیم از فغانی حمایت و به فیفا ثابت کنیم که سخت‌ترین و حساس‌ترین بازی‌ها را به او می‌سپاریم، قضاوت داربی را به او سپردیم تا در انتخابش برای قضاوت در جام جهانی تاثیرگذار باشد.

اصفهانیان همچنین درباره انتقاد مربیان از داوران جوان لیگ برتری گفت: این مسئله طبیعی است. ما انتظار نداریم که مربیان از داورها انتقاد نکنند چون این انتقادها باعث رشد داوری می‌شود. فقط انتظار داریم که مربیان با انتقادهای خود به رشد داوران کمک کنند. از داوران جوان هم می‌خواهیم که قدر موقعیت خود را بدانند و با تلاش زیاد موقعیت خود را حفظ کنند. آن‌ها به راحتی به این سطح نرسیده‌اند.

وی درباره شایعه کناره‌گیری حسین عسگری از فعالیت در دپارتمان داوری هم گفت: عسگری یکی از فعالان عرصه داوری و کمیته داوران بوده و هم‌اینک هم در دپارتمان داوری مشغول است. بارها گفته‌ام که هر کس باید در هر جایی که هست به وظایف خود عمل کند. ایشان هم به خوبی کارش را در دپارتمان انجام می‌دهد. کارهای داوری فقط ابلاغ دادن به داوران نیست بلکه خیلی کارهای دیگری از جمله آموزش و رشد توسعه داوری هست که دپارتمان می‌تواند در اجرای آنها کمک کند. در چند روز گذشته آقای عسگری برای حضور در یک دوره مسابقه‌های فوتبال در خارج از ایران بود و به تازگی برگشته است. او چند روز دیگر هم باید برای نظارت به قطر برود.

وی در پایان گفت: از همه داوران می‌خواهم که هفته به هفته بهتر از قبل قضاوت کنند و همکاری بیشتری با هم داشته باشند. خوشبختانه به نظر می‌رسد داوری‌های هفته هشتم هیچ گونه مشکل خاصی نداشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *