اصفهانیان: یک نفر در فیفا فغانی را زیر نظر دارد

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران گفت: با توجه به اینکه فغانی از بزرگترین داوران ما و کاندیدای قضاوت در جام جهانی است او را برای دربی روز جمعه انتخاب کردیم.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری تسنیم ، فریدون اصفهانیان درباره ملاک انتخاب علیرضا فغانی برای دربی روز جمعه اظهار داشت: با توجه به اینکه فغانی از بزرگ‌ترین داوران ما و کاندیدای قضاوت در جام جهانی نیز است او را برای دربی روز جمعه انتخاب کردیم.

وی افزود: فغانی از دانش داوری، دوندگی و مقبول بودن، توانایی قضاوت در دربی را دارد. نمی‌گوییم سایر داوران نمی‌توانستند این دیدار را قضاوت کنند ولی با توجه به آیتم‌هایی که در نظر گرفتیم به فغانی رسیدیم.

اصفهانیان در خصوص انتخاب دوباره فغانی برای دربی و اینکه چرا تورج حق‌وردی و یدا‌لله‌ جهانبازی برای قضاوت این دیدار انتخاب نشدند، گفت:کاری با حق‌وردی و جهانبازی نداریم. دلیلی نمی‌شود که چون به آنها قضاوت ندادیم توانایی داوری در این دیدار را ندارند.

وی اضافه کرد: فغانی کاندیدای قضاوت در جام جهانی 2014 است و قضاوت در دربی نقطه مثبتی برای او محسوب می‌شود. ضمن اینکه یک نفر هم در فیفا فغانی را زیر نظر دارد و برای ما مهم است که او بتواند در جام جهانی قضاوت کند. امیدوارم فضایی به وجود بیاید که از سایر داوران نیز در دربی استفاده شود.

رئیس کمیته داوران در مورد حمایت باشگاه استقلال از انتخاب فغانی عنوان کرد: همه داوران سالم و پاک هستند ولی باید داوران را از لحاظ روحی و روانی حمایت کنیم. همه داوران اشتباه داشتند و قرار نیست به خاطر اشتباهات گذشته فغانی از او دیگر استفاده نکنیم و بازی‌های بزرگ را به او ندهیم. فغانی از لحاظ روحی و روانی و آمادگی جسمانی در شرایط خوبی قرار دارد.

اصفهانیان درباره مشکلاتی که پیش از این بین فغانی و فرهاد مجیدی وجود داشت و اینکه باشگاه استقلال هرگونه وجود مشکل بین این دو را رد کرده است، گفت: من هم چنین چیزی را قبول ندارم. فرهاد مجیدی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران است و زمانی که من قضاوت می‌کردم او بازی می‌کرد. افتخار می‌کنیم بازیکنی در این سن و سال این چنین بازی می‌کند و باید بگویم او برای فوتبال ایران یک نعمت است. با این حال نباید به گذشته برگردیم و بگوییم چون قبلا اتفاقی بین آنها افتاده اکنون این مسئله را به دربی ربط دهیم.

وی ادامه داد: از استقلالی‌ها تشکر می‌کنیم که از فغانی حمایت کردند و امیدوار هستیم همه روز جمعه با داور همکاری کنند تا شاهد بازی خوبی باشیم.

کمیته انضباطی به دلیل فحاشی هواداران استقلال به علیرضا فغانی برای حمایت از داوران یک امتیاز از استقلال کسر کرد. اصفهانیان در این خصوص  گفت: این حمایت‌ها باید وجود داشته باشد. داوران قشر مظلوم جامعه هستند و حقوق کمی دریافت می‌کنند. دلیلی نمی‌شود به داوران فحاشی شود.

اصفهانیان تصریح کرد: حقوق کم داوران نباید باعث شود که آنها بگویند چون حقوق‌مان کم است اشتباه می‌کنیم. با این وجود جلوی اشتباهات را نمی‌توان گرفت و باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کرد که کمتر شاهد بی‌احترامی به داوران باشیم. در ورزشگاه‌های انگلیس فنس‌های کنار زمین را برداشتند و تماشاگران در نزدیکی زمین قرار دارند و این در حالی است که در گذشته در ورزشگاه‌های این کشور مشکلات زیادی وجود داشت. ما نیز باید کاری کنیم که همه به داور احترام بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *