دومین دوره آموزش داوری دانش‌آموزی در مشهد برگزار می‌شود

محسن ترکیمسئول برگزاری دومین دوره رسمی آموزش داوری دانش‌آموزی کشور گفت: این دوره دوشنبه هفته جاری با حضور جمعی از داوران بین‌المللی فوتبال در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبر گزاری مهر محسن ترکی گفت: سال گذشته نخستین دوره آموزش داوری دانش‌آموزی برگزار شد و بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش، تصمیم گرفتیم دومین دوره آن را نیز امسال برگزار کنیم.

مسئول برگزاری دومین دوره رسمی آموزش داوری دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: این دوره به صورت کاملا رایگان و با همکاری آموزش و پرورش تحت نظر بنده و رضا سخندان، کمک داور بین‌المللی کشورمان است و جمعی از دانش‌آموزان دبیرستانی مستعد داوری در آن حضور دارند.

ترکی با اشاره روند گزینش این دانش‌آموزان برای حضور در دوره داوری گفت: در ابتدا 1200 دانش‌آموز مستعد در این زمینه گزینش شدند که پس از پالایش مرحله اولیه، 120 نفر به مرحله دوم راه یافتند و با انجام تست‌های جسمی و حرکتی 50 دانش‌آموز توانستند جواز حضور در کلاس‌ها را کسب کنند.

وی افزود: از بین 50 دانش‌آموز حاضر در این دوره پس از انجام آزمون‌های تئوری و عملی متعدد 35 نفر مدرک داوری معتبر فدراسیون فوتبال دریافت می‌کنند و مراسم اختتامیه دوره نیز در شهریور ماه با حضور کفاشیان و سایر مسئولان فدراسیون برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری دومین دوره رسمی آموزش داوری دانش‌آموزی کشور با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی داوران بین‌المللی فوتبال با حضور علی الطریفی، مدرس رسمی داوری فیفا اظهارکرد: آقای الطریفی به عنوان نخستین مدرس داوری فیفا در آسیا مطرح است و یکی از سرشناس‌ترین مدرسان بین‌المللی در این حیطه به حساب می‌آید، لذا از ایشان دعوت کردیم با حضور در حاشیه برگزاری این دوره، جلسه‌ای توجیهی برای داور بین‌المللی فوتبال برگزار کند.

ترکی گفت: در این جلسه داوران فوتبال می‌توانند آخرین دستورالعمل‌های فیفا در حوزه داوری را فرا بگیرند و هرگونه شائبه مدنظرشان را نیز برطرف کنند.

وی اظهار کرد: دوره مذکور با حضور محسن قهرمانی، رضا سخندان و سایر داوران مجرب فوتبال کشور روز دوشنبه از ساعت 10 تا 12 در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش خراسان رضوی واقع در چهارراه دانشجو مشهد برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *