سهرابی: کمیته اخلاق کار غیر اخلاقی کرد

علیرضا سهرابیداور بین‌المللی فوتسال می‌گوید بدون بررسی، محروم شده و کمیته اخلاق در این میان کار غیر اخلاقی کرده است. او همچنین از وجود پشت پرده‌ در اتفاقات کمیته داوران خبر داد و تهدید به افشاگری کرد.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری ایسنا، کمیته اخلاق و رسیدگی به تخلفات فوتبال هفته گذشته صدرالدین موسوی عضو فوتسالی کمیته داوران و علیرضا سهرابی، وحید عرض‌پیما وعلی پورافشار را به دلیل حضور در جام جهانی باشگاهی کوچک کویت محروم کرد.

علیرضا سهرابی داور بین‌المللی فوتسال که سابقه قضاوت در سه دوره جام جهانی را در کارنامه دارد با بیان اینکه کمیته اخلاق خودش کار غیر اخلاقی کرده افزود: مگر کمیته اخلاق نباید خودش اخلاق‌مدار بوده و رییسش هم الگوی اخلاق باشد؟ اگر قرار بود ما را محروم کنند نباید ما را به جلسه‌ای دعوت کرده و از ما سوال می‌کردند؟ اگر هم قرار بود محروم شویم، چرا آن را ابتدا در رسانه‌ها عنوان کرده و آبروی ما را بردند؟ به اعتقادم کمیته اخلاق در این جریان کار غیر اخلاقی کرده است.

وی ادامه داد: اگر آقایان در کمیته داوران بخواهند ادامه دهند، می‌گویم که قضیه از کجا آب می‌خورد و همه چیز را رو می‌کنم. اگر واقعا کار به آنجا برسد تمام ماجرا را شرح خواهم داد. اگر ما تخلفی کرده‌ایم باید از طریق کمیته داوران به ما ابلاغ می‌شد و بر اساس آیین‌نامه فدراسیون، این موضوع نه به کمیته انضباطی مربوط است و نه کمیته اخلاق چون کمیته داوران وابسته به هیچ رکنی از فدراسیون نیست و هیچ کمیته دیگری نمی‌تواند نقشی در تصمیماتش داشته باشد. آقای نبی مصاحبه کرده و گفته که قبل از رفتن‌مان به کویت ابلاغ کتبی کردند که به این مسابقه‌ها نرویم اما چیزی که علیپور و نبی می‌گویند درست نیست. آقایان حتی ابلاغ شفاهی هم به ما نکردند. من داور فدراسیونم و به تمام قوانین، احاطه دارم. کافی بود بگویند که به این مسابقه‌ها نروم.sohrabi

سهرابی همچنین با اشاره به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در جریان اعزام داوران به کویت بوده اضافه کرد: رییس فدراسیون فوتبال کویت به AFC نامه زد و الکس سوسای دبیرکل AFC نیز اجازه داده تا آن‌ها به صورت مستقیم با داوران تماس بگیرند و رونوشت نامه‌ها را هم به AFC بدهند تا در جریان قرار گرفته باشند. همچنین دبیرکل داوران AFC نیز در این مسابقه‌ها حاضر بود و علی تارقلی‌زاده رییس دپارتمان فوتسال آسیا نیز ما را همراهی کرد. من تمام این نامه‌ها را به عنوان مدرک به کمیته داوران تحویل داده‌ام و قرار است این مدارک در جلسه امروزشان بررسی شود. من همچنین این مدارک را در اختیار ایسنا قرار می‌دهم تا با انتشارشان به روشن شدن اذهان عمومی کمک کند.

نامه‌ی دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون کویت برای دعوت از داوران

این داور بین‌المللی فوتسال در پایان با بیان اینکه مدت محرومیت‌شان نیز مشخص نشده است، گفت: کجای دنیا بدون رسیدگی محروم می‌کنند؟ آقایان می‌گویند داوران را به حالت تعلیق درآورده‌ایم تا به تخلفات‌شان رسیدگی کنیم. اصلا مگر الان بازی فوتسالی برگزار می‌شود که ما را محروم کنند؟ همه داوران فوتسال 6 ماه از قضاوت محرومند. کجا دیده‌اید که مسابقه‌ها تا این حد به تعطیلی کشیده شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *