آیین نامه کمیته داوران یا دپارتمان داوری!

قانون
این روزها اختلاف های پیش آمده مابین اعضای کمیته داوران و رئیس دپارتمان داوری (که البته با حمایت گروهی خاص به این اختلاف ها دامن می زنند)، نه تنها هیچ نتیجه مثبتی در روند کار داوران ندارد، بلکه ایشان را با استرس و هیجانات منفی دیگری برای قضاوت به داخل زمین می فرستد.
در راستای ماده 44 اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران  و به همت کمیته حقوقی و تدوین مقررات، آیین نامه کمیته داوران  مشتمل بر 11 فصل، 33 ماده و 7 تبصره تدوین و به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید. از طرفی دیگر رئیس دپارتمان داوری که خود از داوران بزرگ و صاحب نام کشور در دهه های گذشته بوده و به شخصی قانونمند زبانزد خاص و عام می باشد، بارها در صحبتهای خویش اعلام نموده که ما تابع قانون و مقررات بوده و از آن به هیچ عنوان تخطی نمی کنیم. حال برای روشن شدن اذهان عمومی به موارد ذیل اشاره می نماییم:
اولین و مهمترین تعریف به ماده 1 بند 2 اشاره می نماید : کمیته داوران گروهی از افراد که برای تشکیلات داوری و در تمامی موارد مربوط به داوری و داوران تصمیم گیری می کنند.
و اما مهمترین و حساس ترین بخش آیین نامه به  یکی از مهمتری وظایف و اختیارات کمیته داوران در ماده 5 بند 4 آن اختصاص دارد :
تعیین و انتصاب داور برای مسابقاتی که توسط فدراسیون سازماندهی گردیده و یا خواهد شد.
این بند از اساسنامه مشخصا چیدمان داوری در تمامی مقاطع اعم از لیگ برتر، لیگ دسته اول و … و حتی بازیهای دوستانه را وظیفه بلا منازع کمیته داوران می داند و هرگونه مخالفت و موضع گیری علیه آن بی حرمتی به قانون، قانون گریزی و بی احترامی به تشکیلات فوتبال کشور و در مراحل بالاتر فدراسیون جهانی فوتبال می باشد و از کلیه افراد انتظار میرود قانون را سرلوحه کار خویش قرار داده و برای اعتلای داوری کشور کوشش نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *