فنایی: در پست مدیریتی داوری باید با قاطعیت از داوران کشورمان حمایت کرد

محمد فناییکارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: وقتی قیمت های بازیکنان بالا می رود و توقع از بازیکنان میلیاردی بالاست ناهنجاری از دفتر مدیر عامل به سکوها و داخل زمین کشیده می شود.
به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبر گزاری خبرنگاران جوان  محمد فنایی افزود: زمانی که پول در فوتبال هر سال بالا می رود ناهنجاری  و بی احترامی به داوران نیز بیشتر از سال قبل می شود بازیکن فوتبال که از سیستم با اصلاح حرفه ای قراردادهای بالا دریافت می کنند با این هزینه های سنگین به دنبال نتیجه گیری هستند.
وی ادامه داد:  همه اهالی فوتبال از مدیر عامل باشگاه ها،‌تماشاگران و غیره نتیجه قهرمانی می خواهند در فرهنگ فوتبال کشورمان نیز این مسئله جا افتاده است که هیچ گاه از نظر اخلاقی پیشرفت نخواهیم کرد.

فنایی خاطر نشان کرد: با این شرایط در این اقتصاد سنگین که مورد هجوم قرار می گیرد  فقط داوران هستند که به طور مثال در لیگ گذشته یک مربی به  داور هجوم  می آورد ولی با بخشش مواجه می شود رای ها در فوتبال یکنواخت نیستند دو نفر یک عمل را انجام می دهند ولی دو تصمیم  جداگانه در مورد افراد گرفته می شود.

وی در مورد نامهربانی ها در حق داوری  تصریح کرد: فوتبال کشورمان فشارهای زیادی را به روی داوران می آورد و داوری مانند ترکی بروز می دهد ولی بعضی از داوران دیگر که عمر خود را گذاشته اند با نامهربانی گرفتار می شوند.

فنایی درمورد قرار دادن بودجه به کمیته داوران تاکید کرد: باشگاه ها با رشد در آمدشان، باشگاه خود را به حرکت در می آورند ولی داوران در این فوتبال به حق خود نمی رسند چون ناهنجاری و بی توجهی از دفتر جدید باشگاه به روی سکوها انتقال پیدا می کند.

وی ادامه داد: در پست مدیریتی داوری باید به قاطعیت از داوران کشورمان حمایت کرد. پیشرفت در آمد داوران و مقابله با بی احترامی به داوران باید از سوی مسئولان کمیته داوران و دپارتمان داوری پیگیری شود و متخلفان از سوی فدراسیون فوتبال باید با جرائم سنگین مواجه شوند.
فنایی در پایان خاطر نشان کرد: دستمزد بازیکنان فوتبال نسبت به سال گذشته خیلی بالا رفته با این شرایط امسال سال سختی پیش روی فوتبال و جامعه داوریمان خواهد بود چون توقع از سوی بازیکنان میلیاردی بالاتر رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *