کامرانی‌فر: فغانی عملکرد فوق‌العاده‌ای درجام جهانی از خود به نمایش گذاشت

حسن کامرانی فرکمک داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: حضور تیم داوری ایران در جمع 8 تیم داوری برتر مسابقات جام جهانی جوانان در ترکیه نشان از عملکرد خوب داوران ایرانی داشت.

به گزارش  سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری ایسنا منطقه خراسان، حسن کامرانی‌فر پس از حضور در مسابقات جام جهانی زیر 20 سال ترکیه، اظهار کرد: این تورنمت یکی از مسابقات مهم برای تیم‌های داوری بود که کاندایدای حضور در جام جهانی نیز هستند و در آن 23 تیم داوری از کشورهای مختلف جهان قضاوت کردند.

وی افزود: فیفا بعد از گرفتن سه تست از داوران، تیم‌های داوری را در مسابقاتی مانند جام جهانی ترکیه مورد ارزیابی قرار داد و ما در بازی انگلیس- شیلی و اسپانیا- مکزیک قضاوت بازی را عهده دار بودیم که خوشبختانه عملکرد مثبتی داشتیم.

کامرانی‌فر ادامه داد: اگر چه در جام باشگاه‌های جهان هم تیم داوری ایران به عنوان داوران ذخیره حضور داشتند و حتی فغانی به عنوان داور ذخیره و من به عنوان کمک داور ذخیره دیدار فینال انتخاب شده بودیم ولی فرصت قضاوت پیدا نکردیم ولی بازی‌های جام جهانی جوانان میدان مهمی بود که مسوولان فیفا عملکرد ما را مورد ارزیابی قرار دادند.

تیم داوری ایران

کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران ادامه داد: فیفا نگاه ویژه‌ای به عملکرد داور مسابقات و پس از آن به کمک داورها دارد و فغانی عملکرد فوق‌العاده‌ای در این بازی‌ها از خود به نمایش گذاشت و قضاوت‌ها و تصمیم گیری‌های درست بنده و سخندان شانس ما را برای حضور در جام جهانی افزایش داد.

وی گفت: با توجه به اینکه چند تیم داوری از آسیا به دلیل مشکلات آمادگی جسمانی و مصدومیت، تست‌های فیفا و تورنمت‌ها را از دست داده‌اند، شانس ما بالاتر رفته است اگر چه هنوز تا زمان مشخص شدن سهمیه هر قاره برای قضاوت در جام جهانی هیچ چیزی مشخص نخواهد شد.

این کمک داور افزود: دو تورنمنت دیگر پیش‌روی ما قرار دارد که امیدواریم در صورتی که مسوولان فیفا قصد ارزیابی مجدد ما را داشته و از ما دعوت کردند بتوانیم حضوری موفق در آن‌ها داشته باشیم تا به عنوان نمایندگان داوری ایران و آسیا در جام جهانی برزیل قضاوت کنیم.

کامرانی فر در آفریقای جنوبی

وی در پایان با تاکید بر این که حمایت‌های فدراسیون فوتبال نقش ویژه‌ای در موفقیت تیم داوری ایران داشته است، گفت: مسوولان فدراسیون فوتبال به ویژه شخص رییس و اعضای هیات رییسه حمایت خوبی از ما داشته‌اند که امیدواریم با تداوم این حمایت‌ها شاهد حضور سه داور ایرانی در برزیل باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *