فغانی: هدفم حضور در جام جهانی است

علیرضا فغانیداور بین‌المللی فوتبال ایران پس از بازگشت از جام جهانی جوانان گفت: هدفم حضور در جام جهانی است و در این‌راه به تفکرات و نظرات منفی دیگران اهمیت نمی‌دهم و فقط روی کار خودم تمرکز می‌کنم.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری ایسنا، علیرضا فغانی که به عنوان یکی از نمایندگان داوری آسیا در جام جهانی جوانان حضور داشت، پس از بازگشت از این رقابت‌ها گفت: در این تورنمنت 52 بازی انجام شد که هر 23 تیم داوری تقریبا دو بازی را قضاوت کردند. بعد از بازی‌های یک چهارم نهایی 11 تیم را به کشورهایشان برگرداندند و پس از نیمه نهایی هم فقط هشت تیم باقی می‌مانند. خدا را شکر تیم ما جزو هشت تیم باقیمانده در رقابت‌ها بود که نشان می‌دهد از عملکرد ما رضایت داشته‌اند. در بین داورانی که بازگردانده شدند داوران نامداری مانند نیکولا ریتزولی ایتالیایی و تیم داوری ترکیه حضور داشتند.

وی در ادامه گفت: در مرحله رده‌بندی و فینال شانس قضاوت پیدا نکردیم و قضاوت فینال به روبرتو گارسیا از مکزیک رسید که قبلا در المپیک و جام‌جهانی نوجوانان حضور داشته و رده‌بندی مسابقات نوجوانان جهان را سوت زده بود. ما در جام جهانی جوانان دو بازی را قضاوت کردیم که به خصوص در بازی دوم بین اسپانیا و مکزیک عملکرد رضایت‌بخشی داشتیم. حالا هم باید منتظر برنامه‌های آتی باشیم.

داور باسابقه فوتبال ایران همچنین درباره رقابت‌های بین‌المللی پیش‌رو گفت: در آینده نزدیک رقابتهای جام‌جهانی نوجوانان در امارات را در پیش‌رو داریم و اواخر سال جاری میلادی هم جام باشگاه‌های جهان در مراکش برگزار می‌شود. البته هر یک از 54 تیم کاندیدای حضور در جام جهانی باید در یک تورنمنت بین‌المللی حاضر می‌شدند که ما تورنمنت خود را رفتیم و اگر در رقابت‌های بعدی از ما دعوت نکنند مشکلی نیست. از حالا به بعد ما در بازی‌های آسیایی زیر ذره‌بین فیفا و AFC هستیم.

تیم داوری ایران

فغانی در ادامه به صحبت‌های مطرح شده در روزهای اخیر مبنی بر تلاش تیم داوری بحرینی برای انجام لابی‌ به پشتوانه رییس بحرینی AFC و حضور در جام‌جهانی گفت: کاری که از ما برمی‌آید این است که وظایفی را برعهده ما می‌گذارند به نحو احسن انجام دهیم و به عملکرد سایر داوران اهمیت نمی‌دهیم. توکل ما بر خداست و روی کار خود تمرکز می‌کنیم. نمی‌خواهم مسائلی را که در جام جهانی جوانان رخ داد باز کنم و بگویم که داوران چه اشتباه‌هایی داشتند. فیفا به عملکرد داوران نگاه می‌کنند و مهم نیست که یک داور در کدام مرحله از چه تورنمنتی قضاوت کرده است.

وی افزود: برخی کارشناسان در ایران مدام می‌گویند که شانس من کم شده یا زیاد شده و این که کدام داور در چه مرحله‌ای سوت زده است. این حرفها اهمیتی ندارد. اگر فینال جام جهانی جوانان را به من می‌دادند ولی عملکرد خوبی نداشتم، کارنامه خوبم در دو بازی قبل هم زیر سوال می‌رفت. مهم نیست که داوران در چه مرحله‌ای قضاوت می‌کنند بلکه عملکرد آنها اهمیت دارد. این که تیم ما جزو هشت تیم باقیمانده در جام‌جهانی جوانان بود، نکته بسیار مهمی است. تیم داوری بحرین و استرالیا قبل از مرحله نهایی به کشور خود بازگردانده شدند.

وی در ادامه با اشاره به مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران در فصل گذشته، گفت: سال گذشته من، حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان درگیر برنامه‌های فیفا و AFC و کلاسهای بین‌المللی بودیم و نتوانستیم خیلی در خدمت لیگ برتر باشیم و بار لیگ در فصل گذشته روی دوش سایرین بود. به همه داوران و کمک‌داوران که فصل قبل زحمت کشیدند خسته نباشید می‌گویم و به سعید مظفری‌زاده و بابک داوری که به نمایندگی از جامعه داوری به عنوان بهترین‌ داور و کمک داور ایران انتخاب شدند تبریک می‌گویم.

تیم داوری ایران جام جهانی جوانان

فغانی همچنین درباره اختلاف این روزهای کمیته و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من و دوستانم در جایگاهی نیستم که بگویم چه کسی رئیس باشد. هر کسی مسئولیت کمیته و دپارتمان داوری را برعهده داشته باشد ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که تشکیلات فدراسیون فوتبال رئیس کمیته و دپارتمان داوری را انتخاب می‌کند و اگر اختلافی بین افراد است باید در فدراسیون حل شود و به روزنامه‌ها و رسانه ها کشیده نشود. این کار تمرکز داوران را به هم می‌زند.

داور بین‌المللی فوتبال ایران در پایان اظهار کرد: از افرادی که درباره تیم ما نظر مثبت و افرادی نظر منفی می‌دهند تشکر می کنم اما می‌گویم که به این حرف‌ها اهمیت نمی‌دهم و روی کار خود تمرکز می‌کنم. توکل ما بر خداست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *