عسگری: حقوق داوران افزایش پیدا می‌کند

حسین عسگری نائب رئیس کمیته داورانرئیس دپارتمان داوری گفت: افراد نباید برای مطرح کردن خودشان دست به مواردی بزنند که خلاف قانون است.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل ازخبرگزاری فارس، حسین عسگری  در خصوص مسائل مختلفی از جمله انتخاب برترین داور، جریاناتی که بین دپارتمان داوری و کمیته داوری به وجود آمده و همچنین افزایش دستمزد داوران صحبت کرد که در زیر می‌خوانیم.

در ابتدا درباره انتخاب بهترین داور لیگ دوازدهم صحبت کنید. مظفری‌زاده به عنوان داور وسط انتخاب شد و کمک داوران هم انتخاب شدند.

ما بر اساس عملکرد داوران و کمک‌ داوران در لیگ برتر 3 گزینه به سازمان لیگ پیشنهاد دادیم البته ما در سال‌های گذشته هم چنین کارهایی انجام می‌دادیم اما امسال سازمان لیگ از ما این اسامی را درخواست کرد.

به نظر شما انتخاب داوران مناسب بود؟

ما در مجموع عملکرد داوران را می‌سنجیم. طبق گزارشاتی که ناظران برای ما ارسال می‌کنند، عملکرد داوران را می‌سنجیم. من نمی‌توانم در تمام بازی‌ها حضور داشته باشم.

ارزیابی‌تان از قضاوت داوران در لیگ دوازدهم چیست؟

همانطور که بارها گفتم با توجه به شرایط سختی که وجود داشته عملکرد داوران خوب بوده اگر من بخواهم این موضوع را ارزیابی کنم عده‌ای فکر می‌کنند می‌خواهم حمایت کنم اما بارها گفته‌ام که عملکرد داوران ایران را با دنیا مقایسه کنند و ببینند اشتباهات ما بیشتر بوده یا آنها. در اروپا داوران سرشناس اشتباهات بزرگی انجام می‌دهند اما در مجموع عملکرد داوران ما خوب بود.

چه تدابیری برای آغاز لیگ برتر اندیشیده‌اید تا داوران نواقص خود را از بین ببرند؟

ما همچون سال‌های گذشته پیش از آغاز مسابقات کلاس‌هایی را برگزار می‌کنیم تا از نظر آمادگی جسمی داوران مورد ارزیابی قرار بگیرند و از لحاظ فنی هم تست شوند. پیش از ماه مبارک رمضان کلاس 4 روزه‌ای داشتیم که بسیار خوب بود البته در این که دو سه داور به علت مصدومیت شرکت نکردند و 4-5 نفر هم به علت فاصله کمی که بین پایان لیگ و آغاز لیگ جدید وجود داشت، نتوانستند به آمادگی لازم برسند و در تست موفق نبودند به همین دلیل اعلام کردیم که در اولین فرصت این داوران آمادگی خود را اعلام کنند تا از آنها تست گرفته شود و برای شروع لیگ مشکلی وجود نداشته باشد.

مسئله‌ای که در هفته‌های اخیر مطرح شده، اختلاف بین کمیته داوران و دپارتمان داوری است حتی در این بین شایعاتی هم مبنی بر اینکه فنایی جانشین شما شده، مطرح شده است.

بارها گفته‌ام که به هیچ عنوان اهل شعار دادن نیستم هدف من هم کمک بوده و همانطور که دیده‌ایم در این 14 ماه مصاحبه‌ای علیه تشکیلات داوری نداشتم که بخواهم لطمه‌ای وارد شود. این راه اشتباهی است که باب شده است اگر تشکیلات مشکل دارد نباید آن را رسانه‌ای کرد بلکه باید با مسئولان فدراسیون در میان گذاشت. با مطرح کردن این موضوع در رسانه‌ها چیزی حل نمی‌شود. این موضوع خوب نیست. مسئولیت چیزی نیست که بخواهیم تا آخر عمر آن را داشته باشیم و وابسته به آن هم نیستیم. اساسنامه فدراسیون وظایف را مشخص کرده اگر شرایط ادامه فعالیت نداشته باشیم مبارک کسانی که خواهند آمد. نگرانی در این باره نداریم.

اصفهانیان رئیس دپارتمان داوری نیز همین صحبت‌ها را مطرح می‌کند و می‌گوید بر طبق قانون و اساسنامه رفتار کنیم. حلقه گمشده در این میان چیست؟

شما به عنوان رسانه بروید و ببینید ماده 60  اساسنامه چه چیزی می‌گوید تا موضوع کاملا مشخص شود. در این ماده کاملا مشخص شده که رئیس دپارتمان داوری را دبیرکل انتخاب می‌کند. اساسنامه به تصویب مجمع رسیده و پس از آن مورد تائید فیفا هم قرار گرفته حالا نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم که اگر هم بخواهد تغییر کند باید در مجمع تصویب شود.

به هر حال در این بین باید تعاملی وجود داشته باشد.

این موضوعی که شما می‌گویید بحث دیگری است وقتی مسئله‌ای مکتوب شده و قرار است آن اجرا شود باید همه از آن تبعیت کنیم. مدیران ارشد فدراسیون در این باره تصمیم می‌گیرند و حالا ببینید چه کسی درباره قانون صحبت می‌کند و چه کسی بی‌قانونی می‌کند. امیدوارم افراد حرف‌شان با عمل‌شان یکی باشد و احساس کمک واقعی داشته باشند نخواهند برای مطرح کردن خودشان مسائلی را به وجود آورند. من نباید برای اینکه به یک جایگاه برسم و خود را محق جلوه دهم داستان‌های غیرواقعی درست کنم. در داوری حرف اول را شهامت می‌زند هر کسی که در بحث داوری وارد می‌شود، باید شهامت داشته باشد از این موضوع وحشت نداشته باشد که واقعیات به ضررش تمام شود.

 بدهی داوران پرداخت شده است؟

ما در مسابقات لیگ بدهی‌ای نداشتیم و در مسابقات دیگر عمده مطالبات داوران پرداخت شده است. با موفقیت تیم ملی امیدوارم دراین زمینه هم توجه بیشتری شود و بتوانیم داوران را پرورش دهیم. داوری رکن مهمی در فوتبال است و برای تداوم و برگزاری مسابقات اهمیت خاصی دارد.

داوران نسبت به دستمزدهای خود معترض بودند آیا برای فصل جدید افزایشی در این زمینه وجود خواهد داشت؟

ما در کلاسی که برگزار کردیم این درخواست را مطرح کردیم. کفاشیان هم در این کلاس حضور داشت و قول مساعد داد تا افزایشی داشته باشد.

2 پاسخ

  1. اقای عسگری در ایران تمام قومیتهای ایرانی زندگی میکنندووهمه نام ایرانی دارند.پس چرا تبعیض و بی عدالتی.از جنوب تا شمال .بی عدالتی همه را به درد سر خواهد انداخت.بیشتر دقت کن.

  2. تبریک به تیم داوری ایران در قضاوتهای جوانان که باعث افتخار ما ایرانیان بود و امیدوارم که برای مسابقات جام جهانی برگزیده شوند.
    ارزوی موفقیت برای تمام داوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *