جلسه کمیته‌ داوران با حضور کفاشیان و عسگری

فریدون اصفهانیانرییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال از برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته‌ داوران، رییس و نایب رییس فدراسیون فوتبال و رییس دپارتمان داوری برای حل و فصل اختلافات بین کمیته‌ و دپارتمان خبر داد.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فریدون اصفهانیان  درباره جلسه دیروز (سه‌شنبه) هیات رییسه فدراسیون فوتبال که قرار بود در آن مساله اختلاف کمیته‌ و دپارتمان داوری مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: حرف‌هایمان را در این جلسه زدیم و در نهایت قرار شد، دوشنبه هفته‌ آینده جلسه دیگری با حضور اعضای کمیته‌ داوران، حسین عسگری، علی کفاشیان و آیت اللهی برگزار شود تا تصمیم های نهایی را اتخاذ کنیم.

وی درباره کلاس دانش افزایی داوران لیگ برتری نیز که از سه شنبه آغاز شد، اظهار کرد: اعلام کرده بودیم که با نحوه دعوت داوران به این دوره مخالفیم و آن را درست نمی دانیم، اما دیگر کاری نمی‌کنیم چون داوران آمده‌اند و کلاس برگزار شده است.

رییس کمیته‌ داوران همچنین درباره این که AFC هم گاهی داوران ایرانی را به اسم دعوت می‌کند، گفت: درست است. اما این کار اصولی دارد. AFC ابتدای فصل از ما داور می‌خواهد که به آنها معرفی می‌کنیم، اما پس از آن بر اساس داشته‌ها ممکن است نفر اول فهرست یا فرد دیگری را دعوت کند.

وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه کمیته‌ داوران را برای مسابقات فدراسیون تعیین می‌کند. سازماندهی داوران داخل کشور، نظارت بر کار داوران، برگزاری دوره‌ها، معرفی داوران به AFC و فیفا هم در اختیار کمیته‌ داوران است.

به گزارش ایسنا، چند نفر از پیشکسوتان و اعضای سابق کمیته‌ داوران مدعی بودند که کمیته‌ در 14 ماه گذشته – از زمان آغاز ریاست اصفهانیان تاکنون – هیچ مصوبه ای نداشتند که به دپارتمان ابلاغ کند تا از آن نهاد انتظار اجرا داشته باشد.

اصفهانیان در این‌باره گفت: عزیزانی که چنین حرفی را زده‌اند به ما مراجعه کنند تا مصوبات کمیته‌ را کتبا به آنها ارائه بدهم. ما در یک جلسه فقط 12 مصوبه داشتیم که باید عملیاتی می‌شد، اما نشد. فکر می‌کنم بهمن ماه سال 91 بود.

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال همچنین در واکنش به انتقاد چند پیشکسوت داوری از او مبنی بر این که بهتر بود فرد دیگری را به جای خودش به AFC برای شرکت در کلاس “فوتورو3” معرفی می‌کرد، چون به زبان انگلیسی مسلط نیست، اظهار کرد: من برای این کار کاملا بر اساس دستورالعمل AFC و فیفا عمل کردم. اگر کار من درست نبود، دبیر کل آن را تایید نمی‌کرد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بر اساس آنچه برخی‌ها می‌گویند عمل کنیم. آنها کاره‌ای نیستند! اگر کاره‌ای بودند خودشان فردی را معرفی می‌کردند! اتفاقا در چندین سال گذشته حق امثال من ضایع شده است. خیلی‌ها را تاکنون به این دوره‌ها فرستاده‌اند. حالا هم بعضی‌ها دوست ندارند که من بروم.

2 پاسخ

  1. ای با با این چه کاریه هر بار به هفته ای دیگه تمامش کنیددیگه

  2. با عرض سلام و ادب خدمت دلسوزان داوری کشور ،امیدوارم هرچه سریعتر اختلافات پیشکسوتان داوری کشور به اتمام رسیده و به فکر پیشرفت داوری کشور باشند تا کدورتهای شخصی اگر دوستان حواشی ساز داوری اجازه بدهند با توجه به توانایی های بالای آقای عسکری از لحاظ فنی و علمی مطمننا عملکرد داوری ما بهتر خواهد شد چون ایشان از نوادر داوری و از بهترین های آسیا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *