عسگری: آمادگی جسمانی پیش نیاز داوری است

حسین عسگری نائب رئیس کمیته داورانرئیس دپارتمان داوران گفت: فدراسیون فوتبال از لحاظ آموزش برای داوران کارهای بسیاری انجام داده است که در کمتر جایی از دنیا شاهد آن هستیم.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری در مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی داوران و کمک داوران لیگ برتر عنوان کرد: خیلی خوشحالیم شاهد حضور شما در این همایش هستیم. در سه فصل گذشته شاهد این بودیم که کلاسها به صورت مرتب برگزار شد، از آنجایی که رکن اساسی فوتبال شما داوران هستید باید به یکسری از رفتارهای خود بیش از پیش توجه کنید. در داوری فوتبال دنیا نیز هم کمبودهایی وجود دارد که البته ما در داخل کشور گاها شاهد آن هستیم.

وی افزود: اساسا توجه به مسائل داوری در حال شکل گیری است و تا اکنون چند کشور هستند که در این زمینه در سطح قابل قبولی برنامه ریزی داشته اند و طبیعتا خیلی از مسائل آماده سازی برعهده خود داوران است.

رئیس دپارتمان داوری خاطرنشان کرد: در داوری روز دنیا شاهد سختگیری های بیشتر نسبت به چند سال پیش در گزینش داوران هستیم و این پروسه بسیار سخت تر از قبل شده، چرا که نقش شما داوران در نتیجه مسابقه بسیار موثر است.

عسگری در خصوص مسابقات فصل پیش تصریح کرد: سال گذشته کار پرفشاری برای ما بود که اگر همکاری خوب بین ما و شما برقرار نبود، مسابقات به این خوبی برگزار نمی شد. اشتباهات داوری همیشه وجود دارد و از نظر ما داوری موفق است که جلوی روند اشتباهات خود را بگیرد. آمادگی جسمانی پیش نیاز داوری است و بعد از آن مسائل فنی و روحی روانی اهمیت بسیاری دارد.

رئیس دپارتمان داوران در ادامه در خصوص برگزاری این کلاس‌ها یادآور شد: فدراسیون فوتبال از لحاظ آموزش برای داوران کارهای بسیاری انجام داده است که در کمتر جایی از دنیا شاهد برگزاری کلاس‌های داوری به این پیوستگی هستیم.

امروز صبح تست آمادگی جسمانی از داوران و کمک داوران گرفته شد. همچنین رئیس فدراسیون و نایب رئیس اول فدراسیون به دلیل نشست هیئت رئیسه فدراسیون امروز نتوانستند در این جلسه شرکت کنند و فردا صبح در این کلاس حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *