تست آمادگی جسمانی داوران لیگ برتر فوتبال برگزار شد

محسن ترکیداورانی که قرار است در فصل سیزدهم لیگ برتر فوتبال قضاوت کنند، امروز (سه‌شنبه) در تست آمادگی در ورزشگاه آزادی شرکت کردند.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری  دانشجویان ایران (ایسنا)، ورزشگاه صدهزار نفری آزادی صبح امروز (سه‌شنبه) میزبان داورانی بود که برای قضاوت در لیگ برتر سیزدهم انتخاب شده‌اند. این داوران در سه گروه مجزا و زیر نظر حسین عسگری، رئیس دپارتمان داوری، آزمون‌های آمادگی جسمانی را انجام داده و بعدازظهر هم در کلاس دانش‌افزایی داوری شرکت می‌کنند.

دپارتمان داوری فوتبال، داوران لیگ برتری را در سه گروه تقسیم‌بندی کرده بود و تست آمادگی جسمانی این سه گروه را در سه زمان مجزا انجام داد. نخستین گروه داوران از ساعت 6:30 صبح سه‌شنبه وارد ورزشگاه آزادی شدند. گروه دوم پس از یک ساعت، یعنی از 7:30 صبح، کار خود را آغاز کردند. سومین و آخرین گروه داوران هم کارشان را از ساعت 8:30 آغاز کردند و تا حدود ساعت 10:30 در محل تست حضور داشتند.

حسین عسگری به عنوان رئیس دپارتمان داوری فوتبال، تست داوران را مستقیما زیر نظر داشت و در این کار، نوید مظفری و ابراهیم‌ میرزابیگی، از پیشکسوتان داوری و ناظر بین‌المللی ایران او را یاری می‌کردند. دکتر نوشادی هم عملکرد بدنی داوران و تمرین‌های بدنسازی آنها را کنترل می‌کرد.

محسن ترکی، سعید مظفری‌زاده و محسن قهرمانی با وجود مصدومیت جزئی در تست آمادگی جسمانی شرکت کردند. ترکی به دستور پزشک، فشار زیادی به خود نیاورد و مراعات کرد. با آن که تست آمادگی جسمانی داوران در ساعات اولیه صبح برگزار می‌شد، گرمای هوا به قدری آزار دهنده بود که صدای اعتراض برخی از داوران را بلند کرد!

محسن ترکی که خود جزو گروه اول داوران تست داده بود، تا پایان تست حضور داشت و با راهنمایی‌هایش سایر داوران کم‌تجربه‌تر را برای انجام بهتر آزمون‌ها یاری می‌کرد و با صحبت‌هایش به آنها انگیزه می‌داد. تعدادی از داوران پس از تست، ناهار را در ورزشگاه آزادی صرف کردند.

تست آمادگی جسمانی داوران لیگ برتری در حالی برگزار شد که رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیش از این اعلام کرده بود، با این مساله مخالف است و داوران دعوت شده به آزمون و کلاس داوری را قبول ندارد. فریدون اصفهانیان دعوت این داوران را از سوی دپارتمان داوری، عملی “غیرقانونی” خوانده بود؛ اظهارنظری که البته از سوی حسین عسگری کاملا رد شده است.

داوران لیگ برتری همچنین باید در دوره دانش‌افزایی داوری در آکادمی ملی فوتبال شرکت کنند. این دوره از ساعت 15:30 امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود. دپارتمان داوری از علی کفاشیان و فریدون اصفهانیان برای حضور در افتتاحیه این دوره دعوت کرده است.

2 پاسخ

  1. لطفا عکسهای مربوط به این کلاس وتست امادگی جسمانی رو توسایت قراربدید

  2. سلام ببخشین آقای ترکی که کلا تست ندادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *