صفیری: نمیخواهم به صورت سمبلیک حضور داشته باشم

اسماعیل صفیریعضو کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال با انتقاد از رییس این کمیته‌ گفت: اگر کفاشیان صلاح بداند، خوشحال می‌شوم که عنوان عضو کمیته‌ داوران از روی نامم برداشته شود.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل صفیری در واکنش به صحبت‌های فریدون اصفهانیان درباره وی گفت: از وقتی اصفهانیان به عنوان رییس کمیته‌ داوران انتخاب شد به دلیل نابسامانی‌ها، کمیته‌ هیچ جلسه‌ای در جهت تعیین راهبردها و سیاست داوری و تصمیم‌گیری در جهت پیشرفت داوری برگزار نکرده است.

وی ادامه داد: در این مدت تمام هم‌وغم اصفهانیان ایجاد تغییر در دپارتمان داوری بود که این مساله در شرایط فعلی نمی‌تواند راهگشای داوری کشور باشد. مشکلات داوری جای دیگری است. عملا شرکت در جلسات کمیته‌ نمی‌توانست ما را به رسیدن به اهداف کمک کند. همان طور که اصفهانیان در این مدت نتوانسته سندی ارائه کند که نشانگر تصویب سیاستی در راستای پیشبرد کلی داوری کشور باشد.

صفیری در ادامه از مدیریت اصفهانیان انتقاد کرد و گفت: ایشان در این مدت فقط به کارهای روزمره از قبیل این که چه کسی داوری و نظارت کند و چه کسی نکند، پرداخته است. همچنین در جدیدترین اقدامش خود را برای حضور در دوره‌ “فوتورو 3” به فیفا معرفی کرده است. این دوره برای پیشرفت دانش داوری و تربیت مدرسین داوری برگزار می‌گردد و با توجه به شرایط سنی و دانش کم انگلیسی آقای اصفهانیان حضور ایران در این دوره چه کمکی به داوری ایران می‌کند؟

وی در ادامه به انتقادهای اصفهانیان از دپارتمان داوری اشاره کرد و گفت: آقای اصفهانیان گفته است، فدراسیون کویت اسامی چند داور را به ایران داده و دپارتمان به صورت غیرقانونی نام داوران را تغییر داده است. این در حالی است که فدراسیون کویت برای دعوت از داوران ایران باید ابتدا از دپارتمان داوری ایران استعلام کند که آیا مایل به اعزام این داوران است یا خیر. در نهایت اگر دپارتمان نخواهد که داوری را اعزام کند، کویت می‌تواند فرد جایگزین را بپذیرد یا نپذیرد. هر گونه فعالیت داوران در داخل و خارج از کشور مستقیما به دپارتمان داوری ایران مربوط است.

صفیری همچنین دلیل حضور نیافتنش را در جلسات کمیته‌ داوران این گونه توضیح داد: عدم حضور ما به دلیل سردرگمی در تشکیلات کمیته‌ داوران بود و هیچ ارتباطی به دپارتمان ندارد. کمیته‌ داوران اساسا ابلاغی برای دپارتمان نداشته است که حالا اجرای آن را خواستار باشد یا برای اجرا نشدنش آن را بازخواست کند. همه تصمیم‌های گرفته شده از سوی رییس کمیته‌ بوده و سایر اعضا هیچ خبری از آنها ندارند.

عضو کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال همچنین گفت: اگر رییس کمیته‌ می‌خواهد خودش داوری را اداره کند و مثلا رییس دپارتمان را خودش انتخاب کند، دیگر چه نیازی به اعضای کمیته‌ دارد؟ قرار نیست سیاهی لشگر باشیم. اگر قرار باشد که به صورت سمبلیک حضور داشته باشیم، بود و نبودمان چه فرقی می‌کند؟

وی ادامه داد: با این وضعیت که همه به دنبال منافع شخص هستند، نمی‌توان آینده روشنی برای داوری انتظار داشت مگر این که واقعا کمیته‌ داوران نقش خود را برابر قانون ایفا کند تا بتواند از دپارتمان توقع پاسخ داشته باشد.

صفیری درباره خبر برکناری‌اش از کمیته‌ داوران هم گفت: زمان آقای تاج مرا به عنوان عضو کمیته‌ انتخاب کردند که هیچ سود مالی و معنوی برای من نداشته است. صرفا می‌خواستم که تجربیاتم را در اختیار داوری کشور بگذارم. با حکم اصفهانیان نیامده‌ام که با حکم او بروم. نهایتا اگر آقای کفاشیان صلاح بداند خوشحال می‌شوم که پیشوند “عضو کمیته‌ داوران” از نامم برداشته شود. هر چند مانند گذشته در تمام عرصه‌هایی که حضورم برای پیشرفت داوری مفید باشد، آماده به خدمت هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *