انتقاد دوباره اصفهانیان از حسین عسگری

فریدون اصفهانیان

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال با انتقاد دوباره از حسین عسگری گفت: فهرست داوران لیگ برتری را که دپارتمان اعلام کرده قبول نداریم.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری ایسنا،فریدون اصفهانیان در ادامه انتقادهایش از رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال‌، اظهار کرد: هر چه حرف داشتیم به کفاشیان گفته‌ایم و منتظریم که او جلسه‌ای بگذارد و مسائل را بررسی کنند. برخی مسائل به ما مربوط می‌شود و برخی دیگر همت مسئولان را می‌طلبد. ما حرف خود را به کفاشیان زده‌ایم و امیدواریم هر چه سریع‌تر تصمیم لازم گرفته شود.

وی در ادامه درباره اعتراضش به فهرست داوران لیگ برتری که به تازگی از سوی دپارتمان داوری اعلام شده، اظهار کرد: نظر ما این بود که مانند AFC عمل کنیم. وقتی AFC از ایران داور می‌خواهد،‌ انتخابش را برعهده کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال ایران می‌گذارد چون ما بهتر می‌دانیم کدام داور وضعیت بهتری دارد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که داوران لیگ برتری هم از سوی کمیته‌ داوران هیات‌های استانی معروفی شوند، چون آنها بهتر می دانند که کدام داورشان عملکرد بهتری دارد، بیشتر خدمت کرده و وضعیت جسمانی مناسب‌تری دارد.

اصفهانیان ادامه داد: درگیری آن داور که با حسین عسگری پیش آمد باعث شد که تصمیم بگیریم معرفی داوران را به استان‌ها محول کنیم. درست نیست که دپارتمان از خودش اسامی داوران را معرفی کند. از کجا معلوم که داوران اعلام شده محروم نباشند یا مشکل دیگری نداشته باشند؟ دپارتمان از کجا می‌داند که آن داور با هیات استان همکاری می‌کند یا نه؟ از طرف دیگر وقتی دپارتمان، داوری را به اسم دعوت می‌کند دیگر آن داور حاضر نمی‌شود در تست آمادگی جسمانی استانش شرکت کند بنابراین خواستیم که کاری عقلانی انجام دهیم.

در میانه‌ی فصل گذشته یکی از داورانی که به لیگ برتر دعوت نشده بود در جریان تست آمادگی جسمانی با حسین عسگری درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کرد که به او گفته شد دلیل ممانعت از انجام تست او این بود که از سوی هیات فوتبال استان مربوطه دعوت نشده است.

اصفهانیان در ادامه گفت: گفته‌ایم که فهرست اعلام شده داوران را قبول نداریم. این مساله را به اطلاع آقای آیت اللهی هم رسانده‌ایم. حالا دپارتمان باید تصمیم بگیرد و فهرست را طبق قانون تنظیم کند.

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال همچنین گفت: بارها گفته‌ایم که مشکلات داوری باید در درون خانواده حل شود، اما چیزهایی هست که دیگر نمی‌شود سکوت کرد. فدراسیون فوتبال کویت برای جام باشگاه‌های فوتسال جهان از علیرضا سهرابی و دو داور دیگر به اسم دعوت کرده است، اما دپارتمان داوری نام سهرابی را خط زده و فرد دیگری را جایگزین کرده است. این در حالی است که سهرابی ویزایش را هم گرفته و باید به کویت برود. اعزام داوران به مسابقات خارج از کشور به ویژه که با اسم دعوت شده باشند، ربطی به دپارتمان داوری ندارد. اصلا دپارتمان و عسگری چه کاره هستند که در این باره تصمیم بگیرند و اسم داور را خط بزنند؟ بهانه عسگری این است که کویت خواسته ایران داوران را معرفی کند!

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال کویت به سهرابی احترام گذاشته و از او دعوت کرده و حتی خواسته که برنامه جلسات قبل بازی‌ها را هم او طراحی کند چون تجربه چند بار حضور در جام جهانی را دارد، آن وقت دپارتمان ما نام او را خط می‌زند. شما چه کاره‌اید که این کار را می‌کنید؟

اصفهانیان که بار دیگر به عضویت شورای شهر زنجان در آمده است، ادامه داد: ما در شهرستان هستیم و نمی‌توانیم هر روز در فدراسیون باشیم. کارها باید قانونمند باشد نه این که به صورت من‌درآوردی عمل شود. همه را باید به یک چشم دید و هر کسی که حقش است انتخاب کرد. عسگری گفته خودتان بیایید و کارها را انجام دهید! من هم گفتم شما بروید تا ما بیاییم.

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال همچنین درباره وضعیت اعضای کمیته‌ داوران گفت: اسماعیل صفیری را به دلیل حضور نیافتن در جلسات کمیته‌ کنار گذاشتیم و در نامه‌ای خواستیم که حکمش لغو شود. از طرف دیگر هدایت الله ممبینی و فروزان کاکاوند را به کمیته‌ اضافه کردیم که هنوز ابلاغشان صادر نشده است.

6 پاسخ

  1. .خدا رو شکر .یکی پیدا شد که حرف حق رو بگه.

  2. در استان ما یکی از داوران لیگ برتری هیچ وقت به تمرین نمیاد
    بازی که قرار هست قضاوت کنه خودش انتخاب میکنه
    و هیچ کس هم نمی تونه بهش حرفی بزنه
    حفی هم به علش زده بشه میگه من زیر نظر فدراسیون هستم
    من داور لیگ برتر هستم
    و….

  3. باسلام
    جناب آقای اصفها نیان تا زمانی که عسکری در تشکیلات داوری ایران میباشد تبعیض و حق خوری بیداد میکند و از کلیه داورا ن در کلیه رده ها در این باره نظر سنجی بفرمایید لطفا هر چه ئسریعتر تغییرات را انجام دهید

  4. کسی که نمیتواند وقت برای کمیته داوران بگذارد جایی در کمیته داوران ندارد چون نمی تواند وقت بگذارد و برنامه ریزی نماید و حق داوران را نمی تواند ادعا نماید پس دلمان نباید خوش باشد که فقط نامی در کمیته داوران داشته باشیم

  5. ولی آقای اصفهانیان هم بد نمیگه ها….!
    پس چرا دپارتمان خودش تصمیم گرفت چند داور و کمک داور باساقه بین المللی رو کنار بذاره و چند جوان کم تجربه رو جایگزین کنه
    این خوب بود؟؟؟
    ولی حال که به شهرستان ها می رسه خودشون انتخاب میکنن؟
    همانطور که کمیته داوران AFC به کمیته داوران ایران اطمینان کرد ، حال کمیته داوران فدراسیون باید به کمیته داوران استان ها اطمینان کنه
    واقعا بعضی از این داوران تازه دعوت شده به لیگ برتر فکر میکنند خدای داوری هستند
    حال بعضی شون هم اصلا” استان خودشون رو قبول نمیکنند
    بعضی هاشون هم میگن ما دیگه لیگ برتری شدیم داخل استان قضاوت نمیکنیم
    بخدا هست
    من خودم نمونشو دیدم از نزدیک
    و فکر میکنم همه اینها بعلت برنامه های غلط دپارتمان هست
    اگر استان ها با کمیته داوران هماهنگی خوبی داشته باشه فکر میکنم یه رقابت سالم بین داوران ایجاد خواهد شد
    تا تلاش کنند بهترین باشند
    نه اینکه با هزار راه اشتباه و کوتاه و راحت خودشون رو به کمیته داوران فدراسیون نزدیک کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *