عسگری: مگر دپارتمان داوری ارث اجدادی من است

حسین عسگری نائب رئیس کمیته داورانرئیس دپارتمان داوری فوتبال کشور گفت: کار من اجرایی است و تصمیم‌گیری‌ها برعهده من نیست و نمی‌خواهم عوام‌فریبی کنم.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس حسین عسگری با اشاره به اتفاقات پیرامون داوری کشور اظهار داشت: من در مورد صحبت‌های اصفهانیان رئیس کمیته داوران هیچ حرفی ندارم. مسئولان فدراسیون خود در این مورد رسیدگی‌های لازم را خواهند کرد. من حرفی نمی‌زنم چرا که هدفم این است جو آرامی در جامعه داوری باشد. این مشکل هم یقینا در آینده حل خواهد شد. بالاخره مسئولین فدراسیون ورود کرده و در این ارتباط تصمیم‌گیری لازم را انجام خواهند داد. من هم خواهش می‌کنم اهالی رسانه در این ارتباط سوالی از من نپرسند.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص اینکه این احتمال وجود دارد به دلیل مسائل پیش آمده در کمیته داوران از این پست برکنار شود گفت: بروم مگر چه می‌شود؟ مگر این پست ارث آبا اجدادی من است؟ این پست‌ها و مقام‌ها جاودانه نیست. یک روز می‌آیی و روز دیگر می‌روی. منتها بستگی به آدمش دارد که بخواهد با این مسائل چگونه رفتار کند.

عسگری خاطرنشان کرد: ما هر اقدامی که انجام دادیم بر اساس ضوابط فدراسیون و آئین‌نامه فیفا بوده و سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که روال فوتبال مسیر خود را به درستی طی کند. ما قصد خدمت داشتیم و داریم و عوامفریبی نمی‌کنیم. خود من مگر در کمیته داوران مسئولیت نداشتم و بعد از آن بنا بر پیشنهاد من مگر دپارتمان تشکیل نشد. ما در دپارتمان هرچه اجرا کردیم قوانین فیفا بوده و هست و واقعیت‌هایی که باید شما بدانید را به گونه‌ای دیگر به شما القا کرده‌اند. من هیچگاه با کلمات بازی نکرده و دنبال عوامفریبی نبودم اما همینقدر بدانید هرآنچه که من در دپارتمان داوری اجرا کردم ضوابط فدراسیون فوتبال بوده و قوانین فیفا که من سعی کردم با اجرای آنها یک ارامشی را در جامعه داوری ایجاد کنم.

رئیس دپارتمان داوری کشورمان خاطرنشان کرد: ما یک جامعه داوری داریم و یک تشکیلات داوری. ما در تشکیلات داوری باید شرایطی را فراهم کنیم که جامعه داوری مشوش نشود و داوران بدون هیچگونه دغدغه‌ای کار خود را انجام دهند. به هر حال نمی‌شود جامعه داوری در حالی که مسیر خود را رو به رشد حرکت می‌کنند شرایط لازم نداشته باشد. آن آرامشی که داوران برای قضاوت می‌خواهند وجود نداشته باشد. ما باید در تشکیلات داوری به نوعی رفتار کنیم که این آرامش به داوران القا شود و آنها با مشکلات کمتری قضاوت کنند.

عسگری در پاسخ به این سوال که آیا تصمیماتی که در دپارتمان داوری می‌گیرد مورد تائید مسئولان فدراسیون فوتبال است گفت: ما تمامی کارهای که انجام می‌دهیم گزارش آن مکتوب به مسئولان فدراسیون فوتبال ارائه می‌شود و ما هیچ کاری را بدون مجوز فدراسیون انجام نمی‌دهیم. هم کمیته داوران، هم دپارتمان داوری زیرمجموعه فدراسیون فوتبال است. این جور نیست که بخواهیم خود‌سر تصمیم‌گیری کنیم. همه چیز در اختیار فدراسیون فوتبال است. صلاح هم باشد خود مسئولان فدراسیون فوتبال در این ارتباط صحبت خواهند کرد.

رئیس دپارتمان داوری با اشاره به مشکلات داوری فوتبال کشور در 13_14 ماه گذشته اظهار داشت: پیش از این 13_14 ماه هیچگاه چنین مباحث حاشیه‌ای پیرامون کمیته داوران وجود نداشت. در حدود 6_7 ماه خود من مسئولیت کمیته داوران را برعهده داشتم بعد از آن هم آقای تاج آمدند اما این مشکلات هیچگاه وجود نداشت. بحث عملکرد کمیته داوران یک موضوع دیگر است. بحث تشکیلات را می‌گویم.

عسگری خاطرنشان کرد: باید مشکلات تشکیلات داوری از سوی رسانه‌ها و اهل فن مورد ارزیابی قرار گیرد اما باید بدانیم من در دپارتمان داوری کار اجرایی می‌کنم و تصمیم‌گیری‌ها با من نیست. طبق یک روالی که معلوم است من وظایف خودم را انجام می‌دهم. مسئول تصمیم‌گیری در این قسمت من نیستم.

5 پاسخ

  1. اقای عسگر ی عزیز (دیکتاتورداوری فوتبال کشور) اگر اعتقاد دارید که دپارتمان داوری ارث پدری شمانیست پس ان را به کسی واگذار کنید که برای همه داوران اعم از نامی وگمنام احترام قائل باشد ومعنی زحمت کشیدن برای داوری مملکت رابفهمد نه کسی که در دیدگاهش فقط چندنفر محدود اجازه دارند اظهار نظر مخالف ایشان نمایند وگرنه محکوم به بی ادب بودن وحذف از جامعه داوری میشوند.اقای عسگری تا دیر نشده بروید

  2. جناب آقای عسکری شما با عزت از داوری فوتبال ایران خداحافظی کردید و همه می دانند هدف شما رشد و توسعه داوری در کشور بوده اما این نکته بزرگ را باید گفت که نزدیک به درصد داوران ایران از ریاست شما بدلایل خودرایی و عدم توجه به داوران جوان و شهرستانی و دور کردن منتقدان خود از داوری و سختکیریها و عدم تامل با داوران و حل مشکلات انها و عدم وجود یک روند عادلانه در معرفی داوران و ابلاغات داوری ناراضی هستند و همچنین عدم توجه به برگزاری کلاسهای توجیهی و ارتقا و توجه به افراد خاص در عرصه نظارت و احقاق حق داوران رشته های مختلف و عدم وحدت در داوری کشور و اختلافات با اعضای کمیته بشدت ناخرسند هستند و تمایل به سپردن این پست به فردی دلسوز و متخصص می باشند

  3. اقای عسکری کجای قانون و نظر فدراسیون این است که وقتی از استانی خوشت نمی اید باید داوران ان استان را نابود بکنی .کجای قانون فدراسیون نوشته که برای دقایقی بروی سر زمین بازی و به ناظر داوری بگویی که این داوران مدعی لیگ برتر هستند نمره انها زیر هفت بده تا نتوانند مدعی شوند بعد بخاطر اینکه به ناظر هم استانی که سر بازی داوران دیگر بوده و همین دستورات جنابعالی را اجرا کرده مهر سکوت بزنی داور همشهریش را دعوت میکنی. اقای عسکری فراموش کردید که چقدر علیه مسئولین داوری قبلی حرفهای ناربط. تهمت زدی و علیه انها با دوست توطئه کردید.بله اقای عسکری واقعا این پست ارث پدری شماست .شما برای رسیدن به ان داوران زیادی را نابود کردی انسانهای زیادی را خراب کردی که به اینجا برسی اقا راه را اشتباهی امدی ………………………….. .

  4. سلام ما نمیدونیم با چه زبونی یه مسولین فدارسیون و شخص آقای عسکری بگیم آقایون دست از لجاجت با داوران بردارید و چه رابطه ای پشت پرده آقای نبی با آقای عسکری دارند که ایشان اینقدر از عسکری حمایت میکند آقای نبی خواهشن دست از لجاجت بردارید وایشان را عوض کنید .پس کم کم برای ما مشخص میشه .کاش این حمایت لجاجتیتون را از مرد اول دانش و با اخلاق داوری آقای عنایت میکردید فقط به ایشان از پشت خنجر زدید . آقای نبی عاقبت لجبازی مشخص میشه شما به کلیه داوران توهین میکنید دیگر بس است بخود بیاید و لااقل از اعضای هیت ریسه خودتون دفاع کنید .

  5. اقای نبی قبول کنید که مقصر اصلی خودتون هستید که نمیخواهید داوران کشور رشد کنند.زیرا شما که داور نبودید .شما به دلیل عدم برنامه بلند مدت وسند راهبردی برای کل کشور داوری کشور رو نابود کردید.بهوتون تبریک میگم.کمیته داوران کشور را باید مجلس محترم وهیات دولت درست کنند وگرنه اتفاقات بد خواهد افتاد.وجود سند راهبردی کمک بزرگی به توسعه داوری کشور خواهد کرد.دیگر شخص تصمیم گیری نخواهد کرد.بردن تیم ملی به جام جهانی نباید هدف اصلی شما باشد.‍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *