اختلافات کمیته داوران فوتبال و دپارتمان داوری را حل کنید

ایست

به گزارش سایت داوران ایران به نقل از ایرنا، وقتی تعامل و همگرایی در یک سازمان وجود نداشته باشد و برآیند نیروها هم جهت نباشد به طور قطع اثربخشی و کارایی سازمان نیز به شدت پایین می آید و سبب افت پیشترفت می شود که این معظل اکنون در داوری کشورمان قابل ملاحظه است.

کمیته داوران و دپارتمان داوری ایجاد شدند تا رفیق گرمابه و گلستان یکدیگر باشند و با هم برای پیشترفت داوری فوتبال تلاش کنند، اما اکنون در رینگ بوکس برای یکدیگر شاخ و شانه می کشند و از هر فرصتی برای ناک اوت کردن هم استفاده می کنند و این وسط به تنها مقوله ای که پرداخته نمی شود داوری و داوران است.

دپارتمان داوری بایستی زیر نظر کمیته داوران فعالیت کند و تصمیماتی که گرفته می شود بایستی با همفکری دو گروه باشد، در حالی که اکنون مشاهده می شود هر گروه به صورت مستقل برای داوری تصمیم می گیرد و کار می کند.

کارهای دپارتمان داوری که با پشت گرمی و حمایت فدراسیون انجام می شود مورد تایید کمیته داوران نیست و اعضای این کمیته اعتقاد دارند، دپارتمان داوری بدون توجه به خواسته ها و نظرات کمیته در امور داوری تصمیم گیری می کند و باعث خدشه دار شدن شخصیت حقوقی فدراسیون فوتبال نیز شده است.

به عقیده آنان ادامه این روند احتمال حضور فغانی داور کشورمان را در جام جهانی 2014 برزیل را نیز کاهش خواهد داد.

یکی از کارشناسان داوری کشورمان در خصوص اختلافات کمیته داوران و دپارتمان داوری گفت: کمیته داوران تنها مشکلش با دپارتمان این است، که هماهنگی با کمیته داوران ندارد و کارها را خودسرانه انجام می دهد در صورتیکه بایستی زیر نظر کمیته داوران فعالیت کند و نظرات کمیته داوران را نیز اعمال کند.

وی که خواست نامش ذکر نشود، اظهار داشت: اعتقاد دارم فدراسیون فوتبال بایستی در این خصوص نظر بدهد و به صورت شفاف عمل کند، اگر کمیته داوران را قبول دارند و به رسمیت می شناسند بایستی فردی را در دپارتمان بگذارند که دو طرف قبول داشته باشند و اگر هم کمیته داوران را قبول ندارند آن را منحل کنند.

وی گفت: این موازی کاری برای داوری کشورمان خوب نیست و ادامه این روند بطور حتم سبب از دست رفتن سهمیه داوری ایران در جام جهانی 2014 برزیل نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: به نظرم فدراسیون فوتبال بر سر دو راهی قرار گرفته است اما بایستی انتخاب کند و فردی را در دپارتمان بکار گیرد که بتواند تعامل و هماهنگی خوبی با کمیته داوران داشته باشد.

یکی از داوران کشورمان نیز در این زمینه گفت: روز سه شنبه کلاس های داوری پیش فصل لیگ برتر در آکادمی فوتبال برگزار می شود و ما نمی دانیم بایستی در این کلاس ها شرکت کنیم یا خیر؟

وی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: کمیته داوران اعلام کرده این کلاس ها مورد تایید ما نیست و از طرفی نیز با توجه به آنکه از طرف فدراسیون ما را دعوت کرده اند و امضای آقای نبی دبیر کل فدراسیون فوتبال زیر آن است، می ترسیم نرفتن ما به این کلاس ها آینده داوری ما را تحت شعاع قرار دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر کمیته داوران و دپارتمان داوری زمینه پیشرفت داوری فوتبال در کشور بیش از پیش فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *