خسروی: دستمزد۹۰ داور و کمک‌داور لیگ برتری به اندازه یک بازیکن درجه دو است

علی خسرویداور پیشکسوت فوتبال ایران گفت: دستمزد ۹۰ داور و کمک داور ملی و بین‌المللی در یک فصل لیگ برتر به اندازه یک بازیکن درجه دو باشگاهی است.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس،علی خسروی  در مورد وضعیت دستمزد داوران، گفت: دستمزدی که داوران در لیگ برتر دریافت می‌کنند به هیچ عنوان در مقایسه با دستمزد بازیکنان قابل توجه نیست. در لیگ 18 تیمی داوران برای هر مسابقه یک میلیون و  450 هزار تومان دریافت می‌کنند. داور 500 هزار تومان، کمک‌ها 350 هزار تومان، داور چهارم هم 250 هزار تومان اگر این ارقام را در  34 هفته ضرب کنیم کل دستمزد 90 داور و کمک داورانی که در یک فصل قضاوت می‌کنند برابر با 459 میلیون تومان است. که با کسر مالیات دستمزد کل پول پرداختی به داوران و کمک داوران لیگ برتری 413 میلیون تومان می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که 90 داور و کمک داور ملی و بین المللی فوتبال ایران  حداقل 15 سال و حداکثر 20 تا 25 سال سابقه دارند و کل دریافتی این نفرات 413 میلیون تومان در یک فصل است اما دستمزد یک بازیکن درجه دوم در لیگ برتر برای یک فصل قراردادی در حدود 500 میلیون تومان است. آن هم با 5 سال سابقه بازی در لیگ برتر، بنابراین بهتر است مسئولان کمیته و دپارتمان داوری به جای این همه کشمکش بر سر میز به فکر مسایل رفاهی، بیمه  و خانواده داوران باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر هم دپارتمان و کمیته داوران نمی‌رسند که به مسایل رفاهی و زندگی داوران برسند حداقل بخشی از این مسایل را به کانون داوران واگذار کنند. خود من با 52 سال سن هنوز 20 سال سابقه بیمه ندارم بنابراین باید به فکر مسایل رفاهی، بیمه، وام و … داوران باشیم.

3 پاسخ

  1. اقای خسروی اگه همه ی اعضای کمیته داوران مثل شما فکر می کردند الان این حال وروز جامعه ی داوری نبود

  2. نئر شما کاملا ىرست است اقای خسروی اقای عسکری به جای اختلافات به فکر ىاور باشنى زکه هر روؤ وضعیت معیشتی .رفاهی .امنتی و جانی انها ىر خءر یا اؤ بین رفته است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. داور جان شکل نوشتاری پیامت ایراد داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *