نصیرزاده: سواد آیین‌نامه‌ای اصفهانیان کافی نیست

هوشنگ نصیرزادهسرپرست کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال پاسخ اظهارات فریدون اصفهانیان علیه‌اش را داد.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری ایسنا هوشنگ نصیرزاده بیان کرد: بیشترین تنش این روزهای کمیته داوران مربوط به مصاحبه‌های غیرمسوولانه‌ی اصفهانیان است. او که نتوانسته مشکلات خود را در جلسات رسمی حل کند آن را به رسانه‌ها می‌کشاند. قرار بود سه‌شنبه گذشته به همراه آقای ممبینی در جلسه کمیته داوران شرکت کنیم و با دستور آیت‌اللهی بلیت هواپیما تهیه شده بود اما چون به‌موقع بلیت به دستمان نرسید به جلسه نرفتیم.

وی افزود: بنده وارد دعوای عسگری و اصفهانیان نمی‌شوم ولی اصفهانیان می‌داند که آیین‌نامه کمیته داوران را از روز اول نوشتم و برای ایشان فرستادم. هم‌چنین آن را به هیات رییسه بردم و کلیات آن به تصویب رسید اما چون طبق اساسنامه کمیته تدوین مقررات مسوول تطبیق آیین‌نامه‌ها با قوانین فوتبال در داخل و اصول بین‌المللی آن است، آقای کفاشیان طی یادداشتی آن را برای بنده فرستاد و ما تنها چند کلمه را تغییر دادیم. یکی این‌که در تعریف کلمه «کمیته» نوشته شده بود در فدراسیون مستقر است. در حالی که کمیته‌ها در فدراسیون میز و صندلی ندارند و طبق اصول مدیریت فوتبال، کلمه «مستقر» را حذف کردند. از طرف دیگر نوشته شده بود که رییس دپارتمان را باید کمیته داوران تعیین و به دبیرکل معرفی کند. اگرچه این حرف تا حدودی مطابق قوانین نانوشته در فدراسیون‌ها است اما خلاف ماده 60 اساسنامه فدراسیون فوتبال است که آن را به ظرافت تغییر دادیم تا حق کمیته داوران و هیات رییسه هم تضییع نشود.

سرپرست کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال هم‌چنین در ادامه با بیان این‌که اصفهانیان اطلاعات کافی در مورد آیین‌نامه‌ها ندارد، تصریح کرد: در جلسه خصوصی ما با آیت‌اللهی نشان داد که در باب مقررات، فرد مطلعی نیست. مثلا بخش مقدمه را که باید رییس فدراسیون امضا می‌کرد با ماژیک زرد مشخص کرده بود و نوشته شد چرا این مقدمه تغییر داده شده است؟ در حالی که مقدمه ربطی به متن ندارد و ممکن است امضاکننده‌ی مقدمه بخواهد چند بیت شعر حافظ را هم در آن بیاورد. به محض این‌که اصفهانیان این ایراد را وارد کرد متوجه شدم او کوچک‌ترین اطلاعی از قوانین و مقررات ندارد. در واقع کمیته داوران بیش از یک سال در اختیار این آقا بوده و از 5 نفر اعضای آن یک نفر قهر و سه نفر استعفا داده‌اند و این کمیته همیشه با 2 نفر تشکیل شده است.

نصیرزاده اضافه کرد: این برادر عزیز که بارها به او گفتیم مصاحبه نکند به جای این‌که مطالبش را در داخل فدراسیون و با هیات رییسه حل کندعلیه ارکان فدراسیون مصاحبه کرده و نشان می‌دهد در رابطه با مصاحبه هم تجربه کافی ندارد. او به جای این‌که مشکلات را با رییس و دبیرکل فدراسیون در میان بگذارد، از روز سه‌شنبه سه مصاحبه علیه ما و دپارتمان انجام داده و اتفاقا در دفعات قبل هم علاوه بر دو نفر ناشناخته، در دنیای داوری از تلفنچی هیات فوتبال زنجان هم خواسته بود علیه من مصاحبه کنند. اصفهانیان یک سال وقت ما را تلف کرد زیرا رفتاری که می‌کند اصلا مدیریتی نیست و مثل افرادی مصاحبه انجام می‌دهد که انگار بیرون از سیستم فدراسیون بوده و دستش به کسی نمی‌رسد و می‌خواهد با مصاحبه مشکلاتش را حل کند. هم‌چنین باید بگویم برخلاف اظهارنظر او هیچ تغییری در آیین‌نامه منتشر شده در سایت نبوده و ایشان بدون اطلاع کافی مصاحبه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *