خسروی: فدراسیون باید از قضاوت عبدالمالک تشکر کند

علی خسروی

به گزارش سایت داوران، علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با اشاره به اعتراض‌های مکرر کارلوس کی‌روش به داوران در مسابقات تیم ملی اظهار داشت: کی‌روش در دیدار با قطر با وجود محرومیت از روی سکوها هم به داور سنگاپوری اعتراض کرد. آن هم در حالیکه این داور یک پنالتی مسلم قطر را ندید. به عقیده من مالک عبدالبشیر به خاطر اعتراض‌های ایران و یا ترس از فدراسیون فوتبال ما نبوده که آن پنالتی را برای قطر نگرفت بلکه او اصلا این پنالتی را ندید که بخواهد بگیرد. زیرا دقیقا مثل یک آدم آهنی و ربات در میدان قضاوت می‌کرد.
وی ادامه داد: من دو پیشنهاد به فدراسیون فوتبال دارم. اول اینکه کی‌روش یک مشاور داوری برای دو دیدار با لبنان و کره انتخاب کند. این مشاور باید به قوانین بین اللملی فوتبال آگاهی داشته باشد و سخنور و روانشناس و معلم خوبی هم باشد. البته منظورم خودم نیست بلکه هر فردی را که کی‌روش قبول دارد به عنوان مشاور داوری انتخاب کند تا هم قبل از بازی و هم بین دو نیمه برای بازیکنان و خود کی‌روش در مورد مسایل داور مسابقه صحبت کند. این مشاور باید در ورزشگاه هم حضور داشته باشد.
خسروی تصریح کرد: پیشنهاد دوم من به فدراسیون فوتبال است و اینکه در عوض نامه اعتراضی که به فیفا قبل از بازی با قطر نوشته شد و انتخاب داور سنگاپوری را نامناسب دانستیم این مرتبه یک نامه تشکر آمیز به فیفا بنویسیم و از قضاوت این داور تشکر کنیم و به فیفا بگوییم که مالک عبدالبشیر خیلی خوب این بازی حساس را قضاوت کرده است. من این حرف‌ها را فقط به خاطر حس ناسیونالیسیتی می‌زنم و دوست دارم به شکلی به تیم ملی کشورم با ارایه این پیشنهادها کمک کنم.
این استاد دانشگاه در گفت و گو با فارس تاکید کرد: کی‌روش مربی بزرگی است که در باشگاه‌هایی مثل منچستر یونایتد و رئال مربیگری کرده است و او بهتر از همه می‌داند که تیم‌ها همانطور که از داوری ضربه می‌بینند از اشتباه‌های داور سود هم می‌برند. در شش مسابقه گذشته تیم ملی ایران از داوری خیلی ضربه ندیده و حتی سود هم برده است. زیرا داوران در همه جای دنیا ممکن است مرتکب اشتباه شوند. همانطوری که داوران در لیگ ایران هم اشتباه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *