ممبینی: کمیته داوران باید در راستای کیفی‌سازی داوری‌ها گام‌های موثری بردارد

هدایت ممبینیعضو جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است مهم‌ترین اقدام این کمیته باید خارج کردن اداره جامعه داوری از حالت سنتی باشد.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری ایسنا، هدایت‌الله ممبینی در نخستین اظهارنظرش به عنوان عضو جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به این که فوتبال پیشرفت‌های زیادی نسبت به گذشته کرده و حرفه‌ای شده است، کمیته داوران باید در راستای کیفی‌سازی داوری‌ها گام‌های موثری بردارد.

وی ادامه داد: امیدوارم که کمیته داوران با ایجاد تحول و برنامه‌ریزی بهتر در جامعه داوری فوتبال ایران انقلاب ایجاد کند. تلاش می‌کنیم که با تعامل خوب با داوران و سعه صدر و برنامه‌ریزی علمی، شاهد رشد و تعالی محسوس جامعه داوری ایران باشیم.

ممبینی در ادامه کمبود آموزش داوران را مهم‌ترین نقص جامعه داوری دانست و گفت: داوری ما به صورت سنتی اداره می‌شود و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، باید ایده‌های نو مطرح شوند. این مساله بیش از هر چیز در بحث آموزش مصداق دارد. آموزش داوران باید جدیدتر و علمی‌تر باشد. داوران باید به صورت آکادمیک آموزش ببینند و به روز باشند. کمیته داوران نباید به برگزاری یک کلاس آموزشی در سال بسنده کند بلکه باید در طول سال با کنترل و آنالیز داوران در بهبود کیفیت آنها بکوشد.

عضو جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال همچنین درباره حضور خودش در این کمیته اظهار کرد: امیدوارم که بتوانم تجارب خودم را به خوبی برای رشد جامعه داوری و کمک به جوانان عرضه کنم. وظیفه دارم که به عنوان عضو کوچکی از جامعه داوری تجربه‌هایم را به طور کامل در اختیار نسل جدید داوران بگذارم.

وی در پایان گفت: از حسن‌نظر آقای اصفهانیان به خودم سپاسگذارم و از آقایان کفاشیان، آیت‌الهی و محمدنبی به دلیل نظر مثبتی که روی من داشتند، تشکر می‌کنم.

یک پاسخ

  1. آقای ممبیبنی سلام من مطمئنم بدلیل عدم مدیریت صحیح در فدراسیون خصوصا کمیته داوران از آمدن نتان پشیمان برمی گردید ولی تجربه این پست قضایا را برای شما عینیت می بخشد دوستتانم دارم امیدوارم عکس گفته هایم پیش آید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *