نصیرزاده: ریاست اصفهانیان بر کمیته داوران غیرقانونی است

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوریسرپرست کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: ریاست اصفهانیان بر کمیته داوران غیرقانونی بوده و او باید از این سمت استعفا دهد.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری فارس، هوشنگ نصیرزاده در خصوص آیین نامه کمیته داوران عنوان کرد: فدراسیون جهانی فوتبال، آیین نامه کمیته داوران را از اول آوریل 2010 برای تمام کشورهای جهان ارسال کرد و از آن زمان باید این احکام اجرایی می‌شد.

وی ادامه داد: در ماده 4 این آیین نامه آمده است که رئیس، نائب رئیس و تمام اعضای این کمیته نباید به هیچ باشگاه، اتحادیه یا هر گونه تشکیلات دیگر در فوتبال وابستگی داشته باشد.

سرپرست کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال با اشاره به ریاست اصفهانیان در هیئت فوتبال استان زنجان خاطر نشان کرد: اصفهانیان با توجه به حضورش در هیئت فوتبال استان زنجان که دارای حق رای در مجمع عمومی است، حضورش در کمیته داوران خلاف ماده 4 آیین نامه بوده و لازم است که افراد دیگری از هیئت رئیسه از جمله عزیزی خادم جایگزین او شوند.

نصیر زاده یادآور شد: این موضوع در آیین نامه جدید کمیته داوران هم آمده که ادامه کار را برای اصفهانیان در کمیته داوران توجیه پذیر نمی‌سازد. هیئت رئیسه فدارسیون فوتبال در 29 آذر ماه کلیات این آیین نامه را به تصویب رساند که در همین رابطه در آن به صراحت ماده‌ای تصویب شده که مانع حضور افرادی می‌شود که در کمیته داوران حضور داشته باشند و در تشکیلات دیگر نیز عضویت دارند.

وی افزود: متاسفانه مصاحبه‌های پی‌در پی، غیر متعارف آن هم در رابطه با آیین نامه کمیته داوران که دقیقا بر طبق مصوبه فیفا و اساسنامه فدارسیون فوتبال ایران تدوین شده در روزهای اخیر از سوی او و حتی آقای فنایی که اطلاعات آیین نامه‌ای ندارند باعث شد که آیین نامه فعلی کمیته داوران که بیشترین کارایی را می‌تواند برای داوری داشته باشد پی‌درپی زیر سوال برود.

سرپرست کمیته تدوین و مقررات فدارسیون فوتبال تاکید کرد: آقایان 5 نفر عضو کمیته داوران را نمی‌توانند مدیریت کنند. دو نفر افراد در جلسات شرکت نمی‌کنند و دو نفر هم استعفا دادند. وقتی چنین اتفاقی رخ می‌دهد چگونه آقایان می‌توانند در رابطه با کل تشکیلات داوری فوتبال ایران تصمیم بگیرند.

نصیرزاده عنوان کرد: آیین نامه کمیته داوران را در تابستان گذشته شخصا نوشتم و برای اصفهانیان ارسال کردم. آن آیین نامه نیز در هئیت رئیسه به تصویب رسید اما بخش‌هایی در ماده 6 این آیین نامه با ماده 60 اساسنامه فدارسیون فوتبال که مصوبه مجمع عمومی بود تعارض‌هایی داشت. حسب وظیفه قانونی فقط همین بخش از آیین نامه به طور ظریف اصلاح شد که نه حق کمیته داوران و نه حق دبیر کل تضییع شود.

وی تاکید کرد: آقایان به جای اینکه از پتانسیل‌های آیین نامه استفاده کنند بدون اطلاعات حقوقی از 25 اردیبهشت ماه تاکنون چندین مصاحبه انجام دادند که هیچ کدام منطقی نبوده است. هم اکنون نیز برای اینکه اصول منطقی مصوبه فیفا زیر سوال نرود باید بگویم آقای اصفهانیان یا باید از ریاست هیئت فوتبال استان زنجان و یا ریاست کمیته داوران استعفا دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *