اصفهانیان: آیین‌نامه جدید تا پایان هفته ابلاغ می شود

فریدون اصفهانیانرییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اعلام خبر ابلاغ آیین‌نامه جدید این کمیته تا پایان هفته از عملکرد برخی از اعضای کمیته داوران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سایت داوران ایران وبه نقل از خبرگزاری ایسنا فریدون اصفهانیان با رد هرگونه تغییرات در ترکیب کمیته داوران و دپارتمان داوری در روزهای اخیر اظهار کرد: نمی‌دانم این‌گونه حرف‌ها از کجا ناشی می‌شود. آنها که می‌گویند ترکیب کمیته با دپارتمان داوری دچار تغییر شده از خودشان حرف زده‌اند! کمیته داوران هنوز تصمیمی برای ایجاد تغییرات در دپارتمان داوری نگرفته است.

وی هم‌چنین از ابلاغ آیین‌نامه جدید کمیته داواران تا پایان همین هفته خبر داد: آیین‌نامه جدید حدود شش ماه است که تصویب شده ولی متاسفانه ابلاغش خیلی طول کشیده است. در نهایت قرار شد که این آیین‌نامه تا پایان همین هفته ابلاغ شود تا شرایط بهتر از پیش شود.

اصفهانیان درباره تغییرات عمده آیین‌نامه هم گفت: اولین تغییر مهم آیین‌نامه این است که از این پس رییس دپارتمان داوری از سوی رییس کمیته داوران به دبیرکل فدراسیون پیشنهاد و در صورت تایید به رییس فدراسیون معرفی می‌شود. این کار هماهنگی بین رییس دپارتمان و کمیته داوری را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود که مشکلات کمتری پیش بیاید.

وی ادامه داد: دومین تغییر مهم این است که از این پس برگزاری کلاس‌های داوری درجه سه و کلاس‌های سطح «سه به دو» داوری به استان‌ها واگذار شده است چون در استان‌ها مدرسان خوب داوری حضور دارند. این کار هم باعث به‌کارگیری ظرفیت‌های استانی می‌شود و هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. البته مدرسان کلاس‌ها باید مورد تایید کمیته داوران باشند.

رییس کمیته داوران هم‌چنین در پاسخ به این سوال که با تغییر آیین‌نامه این کمیته آیا احتمال تغییر در راس دپارتمان داوری وجود دارد یا خیر، گفت: این مساله به شرایط بستگی دارد. کمیته داوران می‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند. نمی‌شود گفت که این تغییر صورت می‌گیرد یا نه. ابتدا باید عملکرد عزیزانی که در دپارتمان کار کرده‌اند بررسی شود که مشخص شود عملکردشان خوب بوده یا خدای نکرده مشکل داشته است. اگر تغییرات نیاز باشد، انجام می‌شود.

اصفهانیان در ادامه عملکرد دپارتمان داوری را در فصل گذشته این‌گونه ارزیابی کرد: دپارتمان با این نوع تشکیلات برای اولین بار بود که تشکیل می‌شد. پش از آن کمیته داوران هم تصمیم‌گیرنده بود و هم مجری. آقای عسگری در آن زمان به عنوان نایب رییس کمیته داوران مسوولیت اجرای تصمیمات را هم بر عهده داشت. آن زمان دیگر اختلاف سلیقه‌ای هم نبود و کارها پیش می‌رفت. پس از تشکیل کمیته داوران، با توجه به این‌که آیین‌نامه کمیته به‌موقع ابلاغ نشد به مشکلاتی برخوردیم و برخی از اعضا خیال کردند که کاره‌ای نیستند!

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ادامه از محمد فنایی و مسعود مرادی دو تن از اعضای این کمیته به شدت انتقاد کرد: نمی‌شود گمان کرد که در کارمان نواقصی بوده است. از آن جمله می‌توان به استعفای دو تن از اعضا اشاره کرد. آنها یک بار اعلام استعفا کردند اما بعد از آن گفتند که عصبانی بوده‌اند که آن حرف را زده‌اند! این‌طور که نمی‌شود کار کرد. روی هم رفته تا آیین‌نامه‌ای نباشد کمیته دولتی شکل نمی‌گیرد. اگر فدراسیون را به لکوموتیو و باشگاه‌ها را به واگن‌های آن تشبیه کنیم داوران پیچ و مهره‌ای هستند که این دو را به هم وصل می‌کنند و اگر نباشد قطار از هم می‌پاشد.

وی درباره‌ی مشکلاتی هم که استعفای شفاهی مرادی و فنایی برای کمیته ایجاد کرده بود گفت: وقتی قرار شد کمیته داوران را تشکیل دهیم گفتم از کسانی استفاده کنیم که بتوانند به جامعه داوری کمک کنند. رضا غیاثی چندین سال سابقه ریاست کمیته داوران را دارد، مسعود مرادی جوان و فعال است، محمد فنایی باتجربه است و سابقه حضور در جام جهانی را دارد و اسماعیل صفیری هم مدرس آسیاست. هم‌چنین تصمیم گرفتیم کسی از جامعه فوتسال هم عضو کمیته باشد و به همین دلیل صدرالدین موسوی را به کار دعوت کردیم. با این حال در بیشتر جلسات دو تن از اعضا غیبت می‌کردند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم قانون‌مداری در جامعه داوری گفت: می‌خواستیم با حضور این افراد به جامعه داوری کمک کنیم اما اگر کسی دوست ندارد کمک کند بهتر است دو خط بنویسند و رسما استعفا دهند تا فرد دیگری جایگزین شود. جامعه داوری ما که خیلی پربار است و هستند کسانی که جای این افراد را پر کنند. بارها به خودشان هم گفتم که مگر ابلاغشان را از رسانه‌ها گرفته بودند که در رسانه‌ها استعفا دادند؟ کسی که می‌خواهد استعفا دهد در فضا استعفانامه‌اش را می‌نویسد و می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *