فیفا فهرست داوران جام کنفدراسیون ها را اعلام کرد

لوگوی جام کنفدراسیون 2013فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) فهرست داوران مسابقات جام کنفدراسیون‌های 2013 را اعلام کرد که نام علیرضا فغانی در میان آنها دیده نمی شود.
 
به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری ایرنا، جام کنفدراسیون های 2013 با شرکت هشت تیم از روز 15 ژوئن (11 خرداد) در برزیل میزبان جام جهانی 2014 آغاز می شود و تا 30 ژوئن (9 تیر) ادامه خواهد داشت.

کمیته داوران فیفا اکنون در فاصله یک ماه مانده به این رقابتها 30 داور شامل 10 داور و 20 کمک داور را از بین فهرست نامزدهای داوری در جام جهانی 2014، برای قضاوت در مسابقات انتخاب کرده است که از پنج کنفدراسیون هستند.

در بین این داوران روشن ایرماتف و یوئیچی نی شیمورا، دو داور از کشورهای آسیایی ازبکستان و ژاپن هستند در حالیکه چهار داور نیز از اروپا انتخاب شده اند.

فهرست داوران معرفی شده برای قضاوت در مسابقات جام کنفدراسیون ها به شرح زیر است:
1- روشن ایرماتف (ازبکستان)
2- یوئیچی نی‌شی‌مورا (ژاپن)
3- جمال حمودی (الجزایر)
4- بیورن کوئیپرز (هلند)
5- پدرو پروئنکا (پرتغال)
6- فلیکس بریش (آلمان)
7 – هاوارد وب (انگلیس)
8- آنتونیو آگیلار (السالوادور)
9- دیگو هرنان آبال (آرژانتین)
10- انریکه روبرتو اوسس (شیلی)

نامزدهای داوری در مسابقات جام جهانی حدود دو سال است که تحت آموزش و نظارت ماسیمو بوساکا از داوران مطرح سابق فیفا و رییس کنونی کمیته داوری این فدراسیون قرار دارند. فیفا قصد دارد از میان آنها، بهترین های دنیا را به مسابقات اعزام کند.

بوساکا در این باره گفت: این داوران همگی پتانسیل قضاوت در مسابقات جام جهانی برزیل را دارند و حضور در مسابقات معتبری مثل جام کنفدراسیون ها، آمادگی خوبی برای آنها خواهد بود.

وی افزود: این داوران همانند دیگر همکاران خود در فهرست 52 نامزد داوری در جام جهانی هستند و می توانند مسابقات را در هر سطحی داوری کنند.

داوران در مسابقات جام کنفدراسیون ها از فن آوری خط دروازه هم بهرمند خواهند شد.

در این رقابت ها که در شش ورزشگاه جام جهانی برزیل برگزا می شود چهار تیم دارای در مجموع 12 عنوان قهرمانی در مسابقات جام جهانی گذشته هستند. اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی و اروپا است. ایتالیا نایب قهرمان یورو 2012 است و اروگوئه و برزیل نیز تجربه قهرمانی در جام جهانی را دارند.

دیگر تیم های شرکت کننده مکزیک قهرمان آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب، ژاپن به عنوان قهرمان آسیا، نیجریه قهرمان آفریقا و تائیتی قهرمان اقیانوسیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *