فغانی: بی‌تفاوتی مسوولان باعث ناهنجاری‌ و بداخلاقی‌ در فوتبال‌ شده است

علیرضا فغانی

داور بین‌المللی فوتبال از رفتار مسوولان با جامعه داوری انتقاد کرد.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری ایسنا  علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال، ضمن گله‌مندی از رفتار مسوولان با جامعه داوری گفت: متأسفانه در چند سال اخیر، برخوردهایی که با افراد خاطی در زمینه داوری باید صورت می‌گرفت، انجام نشد به همین دلیل ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌هایی که اخیرا در فوتبال‌مان شاهد هستیم، نتیجه همین بی‌تفاوتی مسوولان به این مسائل است.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت داوری ما در شرایط بهتری است یا فوتبال، عنوان کرد: داوری فوتبال ما اگر از فوتبال جلوتر نباشد، عقب‌تر نیز نیست.

فغانی که در سال 2008 میلادی وارد لیست داوران بین‌المللی شده، افزود: تا به حال طی چهار سال، سه فینال در سطح آسیا قضاوت کردم، دو دوره کاندیدای بهترین داور سال آسیا بودم و در حال حاضر به همراه حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان که هر دو از شهر مشهد هستند، برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل با دیگر داوران آسیا رقابت می‌کنیم.

علیرضا فغانی

این داور بین‌المللی با بیان این‌که اگر آگاه به مسائل حال حاضر بودم، به جای داوری، فوتبال را ادامه می‌دادم، تصریح کرد: در ایران به داوری به عنوان یک شغل نمی‌توان نگاه کرد.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که همه داوران در کارهای دیگر شاغل هستند. در ایران داور حرفه‌ای نداریم. البته حق الزحمه‌ای هم که پرداخت می‌شود در قیاس با دریافتی بازیکنان و مربیان ناچیز است، لذا نمی‌توان به داوری به عنوان یک شغل نگاه کرد.

فغانی که داوری را از سال 73 آغاز کرده و اینک دو دهه از فعالیتش در عرصه قضاوت بازی‌های فوتبال می‌گذرد، ادامه داد: اولین مسابقاتی که قضاوت کردم، مسابقات محلات بود که در زمین‌های خاکی برگزار می‌شد.

وی که اولین مسابقه لیگ برتر در آبادان بین دو تیم فولاد خوزستان و شهید قندی یزد در سال 84 را قضاوت کرده، بیان کرد: در داوری الگوی خاصی نداشته‌ام، بلکه از همه داوران الگوبرداری کرده‌ام.

علیرضا فغانی

این داور که آرزویش قضاوت در بالاترین سطح فوتبال دنیا یعنی جام جهانی است، تشویق‌های پدرش را برای شرکت در کلاس‌های داوری جهت ورود به این عرصه مؤثر می‌داند، گفت: پدرم داور فوتبال بود و در طول تمام این سال‌ها، زحمات وی باعث شد بتوانم در داوری موفق عمل کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *