نصیرزاده: توجیه‌های فدراسیون فوتبال برای تغییر داور سنگاپوری برای فیفا قابل قبول نیست

هوشنگ نصیرزادهکارشناس داوری می‌گوید احتمال انتخاب داور عرب برای بازی ایران و قطر بسیار ضعیف بود. وی همچنین معتقد است که با توجه به پیروزی برابر کره جنوبی توجیه‌های فدراسیون فوتبال برای تغییر داور سنگاپوری برای فیفا قابل قبول نیست.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری ایسنا،هوشنگ‌ نصیرزاده  درباره انتخاب عبدالمالک عبدالبشیر، داور سنگاپوری برای قضاوت دیدار ایران و قطر در مقدماتی جام‌جهانی گفت: برای تعویض داور سنگاپوری توجیهات ما کافی نیست. بر اساس قانونی نانوشته زمانی به حرف ما توجه می‌کنند که به خاطر اشتباه‌های آن داور شکست خورده باشیم. چون برابر کره پیروز شده‌ایم، توجیه تعویض از سوی ما پذیرفته شده نیست.

او در ادامه با انتقاد از نامه فدراسیون به AFC برای قرار ندادن داور عرب در دیدار با قطر افزود: شیوه انتخاب داور با توجه به حساسیت‌های بین غرب و شرق آسیا معمولا از نقطه مقابل است. به این معنا که داور غرب برای بازی شرق و داور شرقی برای بازی‌های غربی انتخاب می‌شود. به همین دلیل احتمال انتخاب داور عرب در این دیدار بسیار ضعیف بود.

کارشناس داوری با اشاره به رخدادهای بازی ایران – کره‌جنوبی اظهار کرد: اخراج مسعود شجاعی ناشی از رفتار غیرحرفه‌ای خود او بود. گزارشی را که موجب محرومیت کی‌روش شد، داور چهارم به داور وسط داده و در آن آمده بود سرمربی ایران از الفاظ خوبی درباره یکی از بازیکنان کره استفاده نکرد. این مسئله به فیفا کشیده و موجب محرومیت کی‌روش شد.

او در ادامه به توضیح شخصیت داور سنگاپوری پرداخت و گفت: عبدالمالک عبدالبشیر، داوری سیه‌چرده، قدکوتاه و لاغراندام است. او لبخندهای مصنوعی را در طول نود دقیقه بر لب دارد و کمتر پنالتی می‌گیرد. او سال پایانی قضاوتش را تجربه می‌کند و با توجه به اینکه در طول تاریخ کمتر پیش آمده که از داوری لطمه بخوریم، امیدوارم در این بازی‌ هم با وجود غیبت کی‌روش ضرر نکنیم و بازیکنی مثل مسعود شجاعی برای اخراج عجله نکند.

نصیرزاده در پایان با انتقاد از AFC بیان کرد: متاسفانه در آسیا نام داور بیست روز پیش از بازی اعلام می‌شود و ما هم به کشورهایی مثل قطر مشکوکیم که در این مدت تلاش‌هایی برای تاثیر روی داور انجام می‌دهند. این مسئله و مدت طولانی معرفی داور چندان با فرهنگ آسیا همخوانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *