خسروی: باید به مظفری زاده مدال طلا داد

علی خسروی

علی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به صحبت‌های عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اظهار داشت: من فکر می‌کنم آقای عسگری به اداره دپارتمان و زیرمجموعه‌اش بپردازد و برای رسانه‌ها تعیین و تکلیف نکند. رسانه‌ها خودشان مدیریت جداگانه زیر نظر ارشاد دارند و طی یک قوانین خاص کار می‌کنند و کسی نمی‌تواند به آنها بگوید به چه کسی بها بدهند و به چه کسی ندهند. اگر مدتی بود که به دلیل عملکرد ضعیف دپارتمان‌ها صحبتی نمی‌شد، به خاطر مسئولیتی بود که بزرگان بر کشور تعیین و تکلیف کرده بودند که کمتر وارد چالش شوید و من به عنوان یک ایرانی احساس وظیفه می‌کردم که مدتی سکوت کنم.

وی افزود: حالا که در برنامه پربیننده نود، او به خودش اجازه می‌دهد و از رسانه‌ها می‌خواهد که بها بدهند به بعضی افراد و به بعضی ندهند و اکثرا هم متوجه شدند که منظور او من بودم، من می‌خواهم که او به کارهای روزمره‌اش بپردازد و به چینش داوران و ناظران و اعزام ناظران به مناطق خوش آب‌وهوا رسیدگی کنند و به اعزام ناظران‌شان در ایام عید به شمال و جنوب که آنها هم ایام عید را در مناطق شمال و جنوبی باشند و هم هزینه ایام عیدشان را از فدراسیون بگیرند چون این‌ها هزینه ایاب و ذهاب را از فدراسیون می‌گیرند. آنها با خانواده‌های‌شان در این سفرها حضور داشتند و من تعجب می‌کنم که حراست و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به این مسائل توجه نکرده است.

وی ادامه داد: مورد دوم هم این است که به نظر من خیلی باید ممنون سعید مظفری‌زاده باشند و دپارتمان داوری باید به او مدال طلا بدهد چون در شش ماه اخیر هر چه مسابقه سخت برای تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان بوده او سوت زده در حالی که تا سال گذشته حتی یک سوت هم در ورزشگاه آزادی به او داده نمی‌شد. ضمنا به اعتراض آقای ترکی رسیدگی بکنند،‌ لازم نیست از او دفاع بی‌مورد بکنند. او بسیار سالم است و در 2، سه ماه گذشته چندین بازی لیگ قهرمانان را سوت زده و خیلی هم از تصمیمش خوشم آمد که زیر حرفش نزد و در بازی‌های داخلی سوت نزد.

خسروی خاطرنشان کرد:‌ ترکی ممکن است مچ پایش کمی مشکل داشته باشد اما جزو داوران خوب آسیاست و آدم توانمند و سالمی است. لطفا آقای عسگری در این مورد به مردم دروغ نگوید.

داور بازنشسته فوتبال ایران با اشاره به دیدار روز گذشته تیم‌های استقلال و سپاهان که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کردم این اتفاق بیفتد چون بازی بسیار حساس بود و با آن ذهنیتی که سپاهانی در مورد مظفری‌زاده داشتند برای بازی پرسپولیس – سپاهان در سال 87، قضاوت سخت بود و من فکر می‌کنم سعید مظفری‌زاده سخت‌ترین بازی عمرش را قضاوت کرد اما خوب قضاوت نکرد. به خاطر اینکه اولا او نباید اجازه می‌داد بازیکنان در زمین زیاد با او صحبت کنند، به هیچ عنوان نباید داخل میدان را کلاس آموزشی می‌کرد. از همان اول بازی باید جلوی اعتراض‌های کوچک را می‌گرفت. بارها دیده شد فرهاد مجیدی و خلعتبری با هم صحبت می‌کنند و بعضا پرخاشگری می‌کنند. در آن خطایی که منجر شد فرشید طالبی کارت زرد بگیرد، ابتدا خطای مجیدی بود جلوی نیمکت استقلال، و هند بعدی هم هم هندی نبود چون طالبی در حال زمین خوردن بود و آن هند اتفاق افتاد. این اخطار اشتباه بود. در اخطار دوم هم به هیچ عنوان خطایی اتفاق نیفتاد. ایمان موسوی خودش تنش را به فرشید طالبی زد و به نوعی داور بازی را گول زد. پس هم اخطار اول و هم دوم اشتباه بود.

خسروی تاکید کرد: همچنین در محوطه جریمه استقلال ایمان موسوی برخوردی با بازیکن داشت و به هیچ عنوان پنالتی اتفاق نیفتاد اما همان‌طور که کارت زرد به فرشید طالبی اشتباه بود، دادن کارت زرد دوم به ایمان موسوی هم اشتباه بود. در کلاس‌های آموزشی، مدرسان توصیه می‌کنند این جور صحنه‌ها را داوران دستور به ادامه بازی بدهند.

این داور ادامه داد: در مورد گلی هم که استقلال در وقت اضافه زد، مهاجم این تیم دقیقا با مدافع سپاهان در یک خط قرار داشت. به هیچ عنوان در وضعیت آفساید نبود و گل سالم بود چون گل توسط مدافع سپاهان زده شد. در صورتی گل آفساید بود که در زمان ضربه، مهاجم استقلال در موقعیت آفساید قرار می‌داشت و با پریدن روی حریف دخالت در بازی حریف می‌کرد. صراحتا اعلام می‌کنم طبق قانون 11، گل تساوی استقلال سالم بود.

وی تاکید کرد: در کل ضمن اینکه مجددا تاکید می‌کنم عسگری به وظایف قانونی خود در دپارتمان برسد و اجازه دهد کارشناسان داوری در رسانه‌ها ذهن مردم را روشن کنند به فریدون اصفهانیان رئیس خودشان کمک کنند که اساسنامه‌ای توسط کمیته داوران تصویب شده را به استان‌ها ابلاغ کنند و الان عملکرد کمیته داوران و دپارتمان بدون ارسال و تصویب این اساسنامه کاملا غیرقانونی است. چیزی که خود اصفهانیان هم در مصاحبه‌هایش به آن اشاره کرده و از کفاشیان هم خواسته است.

خسروی تصریح کرد: من فکر می‌کنم این چند هفته‌ای که عسگری میهمان دپارتمان داوری است، خودش با مصاحبه‌هایش باعث ایجاد جنجال در جامعه داوری نشود والا در دو ماه گذشته کارشناسان داوری و آنانی که دلسوز هستند تذکرات بزرگان کشور را گوش کرده و سعی کردند در کارشناسی خود وارد چالش نشوند، به عنوان نمونه بین دو نیمه بازی استقلال و سپاهان بیش از 10 نفر تماس گرفتند و نظر مرا در مورد اخراج فرشید طالبی پرسیدند اما من احساس مسئولیت کردم به جهت امنیتی که باید در ورزشگاه می‌بود اظهار نظر نکردم چون این‌روزها همه در موبایل‌شان اینترنت دارند و اگر مصاحبه می‌کردم جنجال می‌شد و این جنجال در ورزشگاه پخش می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *