فریدون اصفهانیان شرایط انتخاب داور فینال را اعلام کرد

رئیس کمیته داوران با تاکید بر اینکه ترکی سرمایه داوری ماست، گفت: اگر کمیته داوران در خصوص مشکلاتی که برای ترکی بوجود آمده گزارشی به کمیته داوران AFC ندهد این کمیته در خصوص ابلاغ‌های بین المللی وی دخالت نمی کند.

 به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری مهر،فریدون اصفهانیان  در خصوص وضعیت محسن ترکی و همچنین نحوه انتخاب داورانی که در فینال جام حذفی و هفته سی و سوم و سی و چهارم قضاوت خواهند کرد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: باتوجه به حساسیت بازی‌ها در هفته سی و سوم و بویژه هفته سی و چهارم و همچنین فینال جام حذفی وجود دارد، برای قضاوت این بازی‌ها از داوران با تجربه‌ای استفاده خواهیم کرد که در طول فصل اشتباهات تاثیر گذار کمتری داشته‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که برای قضاوت بازی فینال جام حذفی از چه گزینه‌هایی استفاده می‌کنید، گفت: هنوز زود است اسامی کاندیداهای قضاوت در بازی فینال جام حذفی را اعلام کنیم و همانطور که گفتم از یک داور با تجربه که از آمادگی بدنی خوبی نیز برخوردار است استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این پرسش که آیا قضاوت نکردن محسن ترکی در بازی‌های داخلی بر روی ابلاغ‌های بین المللی وی نیز تاثیر خواد گذاشت، اظهار داشت: کمیته داوران و داوری فوتبال ایران به راحتی ترکی را بدست نیاورده که بخواهد خیلی راحت از وی بگذرد.

وی در همین خصوص افزود: مشکل محسن ترکی یک مسئله داخلی فوتبال ایران است و ما در حال حاضر همه سعی خود را می‌کنیم که این مشکل را حل کنیم به هر حال ما نمی‌توانیم که یک داور را به زور مجبور به قضاوت کردن بکنیم.

اصفهانیان تصریح کرد: طبیعی است داوری که در داخل ایران قضاوت نکند نمی‌تواند در میادین بین المللی سوت بزند اما با توجه به روحیاتی که برخی داوران ما مانند محسن ترکی دارند این موضوع یک مسئله داخلی و خاص است که مسئولان باید به طور جدی وارد عمل شوند تا داوری ما ضربه نخورد.

اگر کمیته داوران فدراسیون فوتبال به کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نکند که محسن ترکی برای قضاوت در ایران مشکل دارد، کمیته داوران AFC در این خصوص هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *