حمایت داوران از خود؛ قانون هجدهم فوتبال!

علی خسروی

همواره قوانین 17گانه بازی فوتبال در جهت حمایت از بازی جوانمردانه و شادی و نشاط میان تماشاگران و خانواده فوتبال بوده است اما برخلاف قوانین جاری باید قانون شماره 18 را اضافه کرد و آن را دفاع داوران از خود نامید. فریادهای یدا … جهانبازی در بازی صبا و استقلال و زدن به تخت سینه هادی نوروزی توسط علیرضا فغانی در بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس و عصبانیت کامرانی‌فر در اعتراض‌های مکرر گل‌محمدی در بازی آلومینیوم و پرسپولیس و همچنین حساس شدن داورهای چهارم به اخراج‌های غیرمنتظره مربیان و نیمکت‌نشینان و اعلام تخلف آنان به داوران بازی می‌تواند نمونه‌هایی باشد از پیشنهاد نگارنده برای ثبت قانون جدید به نام دفاع داوران از خود.
وقتی اینان در روز روشن مشاهده می‌کنند که به راحتی توسط ارکان اصلی فدراسیون فوتبال مورد ظلم قرار می‌گیرند و بر ضد قانون تصمیمات آنان نقض می‌گردد و دپارتمان و کمیته داوران هیچ نوع حمایتی از آنان نمی‌کند خودشان دست به کار شده و در صدد دفاع از خود حتی با تماس‌های فیزیکی و فریادهای پرخاشگرانه برمی‌آیند اعمالی که اگر از آنان در میادین بین‌المللی سر بزند، قطعاً عواقب جبران‌ناپذیری برای یکایک آنان خواهد داشت. پس چاره چیست؟ آیا باید سکوت را پیشه کرد؟ آیا حفظ میز و صندلی در دپارتمان و کمیته و حتی سایر اتاق‌های فدراسیون آن‌قدر ارزش دارد که اجازه دهیم مظلوم‌ترین قشر فوتبال ما تا این حد هتک‌حرمت شوند؟
نگارنده تمام داوران فوتبال را به خوبی می‌شناسد. آنها اهل جنگ و جدل و برخورد فیزیکی نیستند ولی چه عواملی باعث شده اینان تا این حد عصبانی و غیرقابل کنترل شوند؟ اصلاً به عبارت ساده‌تر آیا انسانی وجود دارد که از بدو تولد متخلف وارد دنیا شده باشد؟ به هیچ‌عنوان قصد حمایت کورکورانه از این نوع اعمال داوران ندارم اما خواب خرگوشی و بردن سرها به زیر برف همانند کبک تا کی باید ادامه داشته باشد؟ یک بار برای همیشه به‌عنوان فردی که بیش از سی سال در فوتبال و گذرگاه سخت قضاوت بوده است، هشدار می‌دهم دست از حمایت داوران برندارید. این‌ها ستون فوتبال می‌باشند. کاری نکنید که این ستون‌ها لرزان شده و فوتبال و زرق و برقش روی سرتان خراب شود. داوران پاک‌ترین و شریف‌ترین قشر فوتبال هر کشوری می‌باشند و نیازی به تمجید و تملق ندارند. پس لطفاً  آقایان عزیز ظرفیت باخت و برد و مساوی را داشته باشید و مشکلات فنی خود را روی این عزیزان خراب نکنید.
به قلم علی خسروی

3 پاسخ

  1. اره اره همینطوره.
    اقا این انجمن داوران را راه اندازی کنین دلمون ترکید برای دوستامون.میخوایم حرف بزنیم مشکلاتمونوبگیم ازداورا دیگه حمایت کنیم ازهمه مهمتر از دوستای دیگه داوری یاد بگیریم.

  2. سلام
    آقای خسروی عزیز
    کلمات زیبای شما گوش شنوا میخواهد که آنهم در دپارتمان داوری یافت نمیشود و………

  3. سلام
    آقای خسروی عزیز

    مطئن باشید که ظلم پایدار نیست و مظلوم روزی به حقش خواهد رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *