علی خسروی: همیشه مربیان معترض بودند و داوران در حال دفاع از خود!

علی خسروی

هرچند خوانندگان مطلب ابتدا فکرکنند نگارنده 180 درجه تغییر موضع داده و درجهت حمایت ازخود و موقعیتش این مطلب را عنوان کرده است اما به واقع صراحتا می گویم هنوز اذعان دارم عدم ثبات مدیریت در داوری کشور و اختلاف ریشه دار کمیته و دپارتمان عامل بروز این حوادث بوده است.اما مربیان عزیز،مدیران و سرپرستان محترم،عدم تحقق به خواسته های خود و عدم نتیجه گیری درطول یک فصل آیا توسط برنامه ریزی غلط خودتان بوده یا اشتباه داوران؟
داور یک انسان بدون تجهیزات است. قطعا اشتباهات انسانی از سوی تمام بندگان خدا رخ می دهد.درطول یک فصل شک ندارم آنانی که چند بازی را به عنوان اشتباهات داوری دربازی بوق و کرنا می کنند قطعا در بازی های دیگر از اشتباهات داوری سود برده اند اما هرگز دم نزده و حتی تعریف هم نکرده اند.
درجهان فوتبال آندرسک فریسک سوئدی به جهت بی حرمتی،کولینای افسانه ای به جهت خستگی از اعتراضات،گراهام پاول انگلیسی به جهت عدم حمایت فیفا و یوفا و همچنین دکتر مارکوس مرک آلمانی به جهت ناراحتی و افسردگی درگذرگاه سخت قضاوت قبل از بازنشستگی خداحافظی کردند.
حتی بابک رفعتی آلمانی –ایرانی به جهت فشار افکار عمومی دست به خودکشی می زند.مسعود مرادی،هدایت ممبینی،محمود رفیعی،خداداد افشاریان،علیرضا یزدانی،داود رفعتی و جوانانی مانند عیسی معصومی،علیرضا اسمخانی و علی ابراهیم قمی به ناگاه از داوری خداحافظی می کنند تا دیگر نشنوند این همه الفاظ تند و رکیک را.
محمد فنایی و مسعود مرادی عطای عضویت در کمیته داوران را به لقایش می بخشند پس مشکل از چیست؟ آیا از ما داوران است؟یا از عدم حمایتی که می شود؟شاید داوران هم مقصر باشند همچنان که با مربیان قلدر رفتاری دارند که این رفتارها را با مربیان محجوب در تناقض می بینیم. شاید پنالتی ها گرفته نشود،شاید موقعیت های مسلم از مهاجمان اشتباه آفساید تشخیص داده شود و حرام، اما آیا این اتفاقات فقط مربوط به لیگ دوازدهم است؟
30سال است که در داوری فوتبال عمرم گذشته. تا بوده، همین بوده. همیشه مربیان معترض بودند و داوران در حال دفاع از خود. اگرچه در لیگ12اشتباهات داوری بسیار کودکانه بوده است و اشتباهاتی از داوران بزرگمان دیدیم که گاها تعجب برانگیز سوت زده اند اما این ایرادی تکنیکی است از سوی مسئولان داوری ایران نه از روی قصد و نیت و خدای ناکرده لابی گری یا تبانی. شک ندارم درکلاس های توجیهی و آموزشی هیچگونه حرف جدیدی به داوران گفته نشده و مشکل آنجاست که از مدرسین مورد تایید فیفا و ای اف سی استفاده نشده.تک محوری،بداخلاقی،بدبرخوردی و از خود متشکر بودن و چسبیدن به میز کمیته یا دپارتمان می تواند از علل اصلی این معضلات باشد ولی سلامت این خانواده را نمی توان به دلیل این اشتباهات زیر سئوال برد.
درپایان مجددا تاکید می کنم اگرچه امسال سال نه تنها یک نظارت نرفتم و حتی یک ساعت داوری راآموزش ندادهام و هنوز هم با بعضی از آقایان مشکل ریشه ای دارم ولی از عزیزان مسئول فدراسیون فوتبال تقاضا می کنم این بار دیگر پشت داوران و کمک داوران را خالی نکنید.قوانین انضباطی باید با جدیت اجرا شود تا بتوان یکبار دیگر با وفاق و دوستی بین خانواده فوتبال، شور و نشاط را به میادین فوتبال بابرگرداند. تا شاهد جو سالمی باشیم که همانند 30سال قبل یک پدر شهامت کند 2فرزند خود را به ورزشگاه بیاورد و کلمات رکیک و خارج از فرهنگ ایرانی نشنود. به امید آن روز
علی خسروی – داور بین المللی بازنشسته و ناظر منطقه ای فیفا

2 پاسخ

  1. ای …..
    کو گوش شنوا برای حرف های شما آقای خسروی و امثال شما …

  2. با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز لطفا” جهت رفاه حال تمام داوران کشور یک آیتم فروشگاه آنلاین لوازم داوری در سایت اضافه نمائید ممنون میشم تا دسترسی به لوازم راحتر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *