عسگری:در هشت هفته پایانی، بهترین داوران را برای رقابتهای حساس انتخاب می کنیم

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری درباره دیدار دیروز صبای قم و نفت تهران و انتخاب داوران رقابتهای هفته های پایانی لیگ برتر به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سایت داوران ایران، عسگری در این باره گفت: ناظر بازی غیاثی بود که ایشان در گزارشش نوشته داوران عملکرد خوبی داشته اند و فقط در دقیقه 90+2 تیم صبا باتری یک گل می زند که کمک داور آفساید اعلام می کند. منتظر فیلم بازی هستیم و قرار شده آن را بازبینی کنیم تا نظر قطعی را اعلام کنیم اما ناظر بازی هم اعلام کرده که تصمیم کمک داور درست بوده است.
 
وی در پایان درباره حساسیت بازیهای هفته های پایانی رقابتها گفت: در هشت هفته پایانی بهترین داوران را انتخاب می کنیم چرا که دیدارهای حساسی در پیش داریم. هم تیم های بالای جدول و هم تیم های پایین جدول به هم برخورد می کنند و جالب اینجاست پنج تیم بالای جدول با یکدیگر بازی دارند که بازیهای حساسی است. من فکر می کنم حساسیت بازیهای هشت هفته پایانی نسبت به سالهای گذشته در سطح بسیار بالاتری قرار دارد. البته همه بازیهای هشت هفته حساس هستند و لغزش هر تیم در بالا و پایین ممکن است معادلات قهرمانی و سقوط را عوض کند.
 

یک پاسخ

  1. لطفا متن زیر را در صورت صلاح دید در مصالب خود در صفحه ی اصلی قرار بدهید:

    رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اظهار بی‌اطلاعی از استعفای مسعود مرادی و محمد فنایی گفت: آن‌ها حتی شفاهی هم نگفته‌اند استعفا می‌دهیم و مشکل خاصی با آن‌ها نداریم.

    فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اظهار بی‌اطلاعی از استعفای مسعود مرادی اظهار کرد: من هیچ اطلاعی از استعفای مرادی و همین طور محمد فنایی که اعلام و سپس تکذیب شد، ندارم. هیچ کدام از این دو نفر نامه رسمی به کمیته داوران نداده‌اند و حتی در صحبت‌هایی که بعضا با یکدیگر داریم هم اشاره‌ای به استعفا دادن نکردند.

    وی افزود: ما هیچ مشکلی با آن‌ها و سایر اعضای کمیته داوران و حتی دپارتمان داوری نداریم و واقعا اگر مسئله‌ای از طرف برخی‌ها عنوان شود نمی‌دانم چیست.

    اصفهانیان در واکنش به اینکه آیا مشکلاتی که قبلا میان کمیته داوران و دپارتمان داوری بود حل شد گفت: مشکل خاصی وجود نداشت. عزیزان‌مان در دپارتمان داوری وظایف مشخصی دارند ما هم در کمیته داوران به همین شکل. اختلاف سلیقه گاهی به وجود می‌آید اما با همدلی و تعامل قابل حل است. در این بین اگر کسی بخواهد فقط خودش را ببیند کارها به خوبی پیش نمی‌رود و بهتر است همه، منافع فوتبال ایران را همواره در نظر داشته باشیم.

    رییس کمیته داوران درباره جلسه‌ امروز (سه‌شنبه) و مصوبه برخورد با مصاحبه‌های ضد داوری گفت: این مصوبه هیات رییسه فدراسیون بوده که به کمیته داوران، دپارتمان داوری و تمامی باشگاه‌ها و همین طور کمیته انضباطی ابلاغ شده است که با هر گونه مصاحبه علیه داوری طبق قانون برخورد شود. از این پس هم کمیته انضباطی محکم‌تر در این باره برخورد کند و اگر آیین‌نامه‌ها هم ایراداتی دارد، با برطرف کردن آن ایرادات و بروز رسانی آیین‌نامه‌های انضباطی، شرایطی ایجاد کنیم که این همه هجمه و مصاحبه تند علیه داوری وجود نداشته باشد.

    اصفهانیان در واکنش به اینکه آیا کمیته داوران نیز اشتباه‌های داوری را رصد می‌کند و با داوران برخوردهای لازم را دارد به ایسنا گفت: بعد از اتمام بازی‌ها در هر هفته دپارتمان داوری ضمن تعیین نمرات داوران و بررسی کار آن‌ها تصاویر مربوط به قضاوت آن‌ها را هم می‌بیند و طبق آیین‌نامه‌ای که وجود دارد، داوران تنبیه و تشویق می‌شوند. البته این تنبیه‌ها و تشویق‌ها رسانه‌ای نمی‌شود.

    وی درباره شکایت قطری‌ها از علیرضا فغانی به خاطر کارت زردی که به یک بازیکن قطری در بازی با تایلند داده است، خاطرنشان کرد: AFC خودش به این گونه موارد رسیدگی می‌کند و نیازی به ورود کردن ما نیست.

    ممنون میشم اگه انجمن رو دوباره راه بندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *