لطفا با مردم رو راست باشید

علی خسروی

زمستان سال 89 که مسئله تشکیل دپارتمان داوری زیر نظر رئیس کمیته داوران که می بایستی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باشد دربین اذهان عمومی خصوصا داوران فوتبال دهان به دهان گشت.

1-برای برکناری مسعود عنایت توطئه ها آغاز شد و توضیح فوق مستمسک قرار گرفت.باتوجه به نبودن فردی که شرایط ریاست کمیته داوران را داشته باشد به ناچار از روی اجبار مهدی تاج بعنوان رئیس کمیته داوران منصوب گردید.دراولین اقدام فدراسیون فوتبال بطور رسمی اما اجباری با استعفای فرمایشی مسعود عنایت موافقت کردند و همان روز حسین عسگری بعنوان نایب رئیس کمیته داوران یا به عبارتی همه کاره این کمیته که مورد وثوق تاج بود انتخاب شد و ایشان در اولین اقدام اعضای خود را بشرح فریدون اصفهانیان-اسماعیل صفیری-یدالله سلیمانی و رضا غیاثی انتخاب و در کمتر از یک روز حکم این اعضاء را از آقای کفاشیان گرفت.

2-اما در اسفند سال 90با درخواست هیئت های فوتبال استان ها آقای فریدون اصفهانیان با بیش از 40رای بعنوان رئیس کمیته داوران انتخاب گردید که تغییرات اساسی در کمیته و دپارتمان را انجام دهد،بنابراین آقایان مسعود مرادی و محمد فنایی و با اندکی تاخیر صدرالدین موسوی به عضویت کمیته داوران درآمدند و حسین عسگری از عضویت کمیته داوران خارج و با حمایت کامل دبیرکل فدراسیون به سمت رئیس دپارتمان داوری مجددا انتخاب شد.

3-این موارد شروع یک اختلاف درکمیته و دپارتمان را بیان گر بود درحالی که طرفین دائما درمصاحبه ها اعلام می کردند هیچگونه اختلافی با هم ندارند.

4-خروج داوران سرشناس بین المللی از لیست فیفا،ورود داوران جوان و کم تجربه به لیست فیفا و برگزاری کلاسهای شروع لیگ و نیم فصل و حتی کلاس های توجیهی بدون اخذ تایید از اعضای کمیته داوران اختلافات را تشدید کرد.

5-دیگر برای همگان ثابت شده بود که اصفهانیان برای جلب نظر اعضای کمیته داوران سعی در تغییر و تحول فوری در دپارتمان داوری دارد اما دنبال فرصت مناسب می گردد.تصویب اساسنامه جدید کمیته داوران با قلم هوشنگ نصیرزاده به تصویب اعضای کمیته داوران رسید و این در حالی بود که اختلافات به اوج رسید و آقایان صفیری و غیاثی دیگر هرگز درجلسات کمیته داوران شرکت نکردند.

6-اشتباهات بزرگ و نابخشودنی داوران سرشناس در مسابقات پخش زنده-استعفای چندباره فنایی و مرادی درکمیته داوران –خداحافظی چند باره ترکی از قضاوت داخلی و خارجی و تخریب علیرضا فغانی کاندید جاج جهانی 2014 توسط افراد ناشناس در داخل کشوربحران داوری را دوچندان کرد.
افرادی که در جامعه به عنوان داور-ناظرو مدرس هیچگونه امنیت کاری نداشته و عدم اجرای قانون سبب اختلاف آشکار در آنها شد بطوریکه داوران فوتبال اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و این روزها شامل هجمه هایی علیه داوری می باشیم.به هر صورت مدیران باشگاهها –مربیان و تیم ها هم حق دفاع از خود را دارند و برای اثبات ادعای خودشان از کوچک ترین شکاف برعلیه داوری بهره می برند.حال که این شکاف را خود جامعه داوری بوجود آورده و خود هیزم به آتش مخالفان خود اضافه کرده باید پاسحگو باشد.در 30سال گذشته هیچگاه چنین بحران مدیریتی در داوری کشور نداشتیم و ظاهرا گوش شنوایی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

2 پاسخ

  1. اقای خسروی همه می دانند چون در تشکیلات داوری نقشی نداری اقدام به تخریب داوران کردی صبور باش پلهای پشت سرت را خراب نکن تاروی بازگشت به جامعه داوری راداشته باشی

  2. سلام به آقای خسروی : از اینکه حقایق داوری را برای مردم و فوتبالدوستان بیان نمودید کمال تشکر را دارم به امید روزی که عدالت در داوری و کمیته داوران اجرا شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *