سوء استفاده از یک عشق

حملات زشت به قشری که یکی از پرکارترین اقشار جامعه فوتبال است، نمی توانند برای این ورزش در کشورمان زیبنده باشد.

در فوتبال ایران این رسم است که مربیان تیم های بازنده همه تقصیرها در باخت تیمشان را بر گردن تیم داوری بیندازند.

از پرسپولیس و استقلال و سپاهان گرفته تا تیم های دیگر هر کدام به نوعی توپ را به زمین داور می اندازند تا شاید کمی از بار شکست از دوششان برداشته شود.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبر گزاری برنا  مگر فوتبال ایران از فوتبال اروپا هم با اهمیت تر است که اینگونه به داوران حمله می شود و کسی هم دم بر نمی آورد. در بازی هفته گذشته رئال مادرید و منچستریونایتد “فیلیکس بریچ” داور سرشناس آلمانی در اواخر نیمه نخست و در حالی که بازی 1-1 مساوی بود، به پنالتی واضح بر روی آخل دی ماریا نگرفت. همین دارو در نیمه دوم نیز می توانست “رافائل واران” مدافع رئال را به دلیل خطا بر روی “پاتریس اورا” در حالی که بازیکن یونایتد در موقعیت تک به تک به لوپز قرار داشت، اخراج کند، اما حتی خطا نیز اعلام نکرد.

در پایان بازی نه مورینیو و نه فرگوسن حرفی درباره داوری نزدند و این در حالی بود که شاید سرنوشت صعود شیاطین سرخ یا کهکشانی ها در همین رقم می خورد.

حال این مسابقه را با جدال استقلال و راه آهن مقایسه کنید؛ دیداری که استقلال برنده شد و صحنه های داوری نیز همان هایی بود که در بسیاری از رقابت های فوتبال در سراسر دنیا رخ می دهد، اما شاگردان دایی و شخص این مربی چنان به محسن ترکی حمله کردند که گویی این باخت نیز با دستان این داور رقم خورده است.

لیگ برتر فوتبال ایران به هفته های آخر خود نزدیک می شود و برخی ها سعی دارند با مورد هجمه قرار دادن عملکرد داوران، این مساله را به نفع خود تحت شعاع قرار بدهند.

مسوولان درخصوص اتفاقاتی که درباره داوران رخ می دهد، آگاهند، اما مشخص نیست که چرا اقدام اساسی انجام نمی دهند. کامل مشخص است که داوران ایران به خاطر پول قضاوت نمی کنند؛ چرا که اگر این گونه بود، تا الان بسیاری از آنها این شغل را رها کرده بودند.

برخی در این گیر و دار می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به همین دلیل هم مشکلات را به مسائل داوری ربط می دهند. آنها از عشق داوران به قضاوت سوء استفاده می کنند و کسی هم نیست جلوی آنها را بگیرد.

3 پاسخ

  1. صندلی اقا حسن زاده محفو ظ باد بقیه رو وللش

  2. اقای خندان فکری به حال داوری کن این قدر نخند خواهشن

  3. بی ………. وبی …………… جوانی به ارمغان می آورد دیگران هیچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *