حسین عسگری: دایی مرام داشته باشد از ترکی دلجویی می کند

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری می گوید نمی گذارد محسن ترکی از داوری خداحافظی کند.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین حسین عسگری در واکنش به قهر محسن ترکی به دلیل اتفاقات بازی استقلال با راه آهن گفت:« راستش ما هفته قبل جلسه ای در این باره گذاشتیم. نکات مان را به مسئولان فدراسیون گفتیم و امیدواریم که تصمیمی درست در این ارتباط گرفته شود. ما منتظریم تا ببینیم کمیته محترم انضباطی چه برخوردی در این باره می کند. آنچه مسلم است، تیم ها یاد گرفتند قبل از بازی ها سر هیچ و پوچ جنجال راه می اندازند. وقتی بحث 11 به 11 را یکسری از مربیان مطرح کردند، من اعتراضم را گفتم ولی کسی به آن توجهی نداشت. حالا هم کار به جایی رسیده برای مسابقه ای که هیچ اتفاقی هم در آن نیفتاده الکی جنجال به پا می شود.»
او درباره تهدید ترکی گفت:« محسن ترکی یکی از بهترین داوران ایران است که برای رسیدنش به این سطح زحمات زیادی کشیده شده. به هر حال در یک بازی، او تیمش تقریبا هیچ اشتباه اثرگذاری نداشتند و این همه حرف و توهین شنیدند. او دلخور است اما به نظرم محسن هم باید حرفه ای تر برخورد کند. فدراسیون باید در این زمینه برخورد مناسبی با متخلفین داشته باشد و ترکی هم باید سعی کند صبور تر باشد. ما منتظریم تا تصمیم فدراسیون را ببینیم اما نمی گذاریم ترکی هم تصمیمی احساسی بگیرد. به هر حال من معتقدم مردانگی حکم می کند علی دایی و پیروز قربانی با دیدن صحنه های بازی بیایند و از ترکی دلجویی کنند.آنها اگر مرام داشته باشند این کار را می کنند و من اعتقاد دارم که این کار را خواهند کرد. واقعا چه اتفاقی افتاده بود که این هجمه علیه داوری راه بیفتد یا کسی مثل علی دایی که از افتخارات ماست چنین لفظی را در حین بازی برای داور به کار ببرد. قطعا ترکی در طول مسابقه این صحنه را ندیده بود وگرنه همان جا با اختیارات قانونی اش به این اتفاق واکنش نشان می داد.»
عسگری باری دیگر از مسئولان فدراسیون می خواهد ترتیبی در پیش بگیرند که اینگونه داوران خوب ایران یک به یک خانه نشین و دلزده از کار نشوند:« بگذارید برای تان مثالی از لیگ قهرمانان بزنم. بازی سلتیک و یووه را همه دیدیم. در این بازی ها 5 داور در زمین هستند. یک داور اصلا مخصوص خط دروازه است. توپ از خط دروازه گذشت و داور ندید اما کجا این همه جنجال به پا شد. یا در بازی منچستر و رئال دو پنالتی صد در صد نادیده گرفته شد. راستی شما که رسانه ای هستید اصلا دیدید که کسی اینچنین به داوران توهین کند؟ بیاید به انها تهمت بزند؟ بابا آنجا وظیفه مربی و داور مشخص است و هر کس کار خودش را انجام می دهد. متاسفانه اینجا یاد گرفتند از قبل بازی هجمه درست کنند و فشار روی داوران زیاد شود که اگر مثلا امروز نشد، 3 روز بعدش و در بازی بعدی اگر داوری خواست صحنه 70 درصدی را هم سوت بزند دستش بلرزد. مثلا همین راه آهن در بازی با سپاهان باید دروازه بانش برای خطای هند اخراج می شد چون توپ را بیرون از محوطه گرفته بود اما داور و کمکش در زمین بارانی صحنه را ندیدند. آیا بعد از بازی آقایان گفتند مرسی آقای داور؟ خوب این اشتباه است دیگر. اتفاق می افتد.»

2 پاسخ

  1. درود
    سخنان آقای عسگری کاملا درست بود و از ایشان تشکر می کنیم ولی امید واریم اختیارات ایشان و کمیته ی داوران در فدراسیون بیشتر شود تا ایشان بتوانند جدی تر از داوری خوبی چوت محسن ترکی حمایت کنند.

  2. ساده اندیش نباشید آقای عسگری و بعضی از ابواب جمعی آنها بفکر منافع خودشان هستند تا وسیله ریاستشان باشد و ……….. از عنایت که نمی توانند بهتر باشند ایشان را با چه وضعی به استعفا مجبور کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *