ایا کمیته انضباطی جرات برخورد “با دانه‌درشت‌ها” را دارد؟

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از برخورد جدی‌ این کمیته با مصاحبه‌ها علیه داوری خبر داد و گفت: آمار نشان می‌دهد بداخلاقی‌های انضباطی تماشاگران نسبت به فصل قبل کمتر بوده اما پرخاشگری‌ها و رفتارهای نادرست بزرگترهای فوتبال افزایش قابل توجهی داشته است.

 به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل حسن‌زاده اظهار کرد: ما گزارش‌های واصله را بررسی کرده و برخوردهای لازم را خواهیم داشت. مطابق با اینکه شخص برای اولین مرتبه از زمانی که این تصمیم گرفته شد، علیه داوری مصاحبه کند یا دومین مرتبه و شدت انتقادهایش برخوردها هم متفاوت خواهد بود.

 وی در پاسخ به این سوال که یک تا سه جلسه محرومیت چگونه برای خاطیان در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: ممکن است شخصی برای اولین بار علیه داوری صحبت کرده و اهانت‌های تندی مطرح نکرده باشد که در این صورت ممکن است ما به جای محرومیت او را جریمه کرده و به تذکر بسنده کنیم اما در عین حال شاید شخصی هم برای اولین بار با تندی انتقاد کند و همه توان منفی ممکن را بر علیه داوری استفاده کند که قطعا محرومیت در انتظارش خواهد بود. تکرار مصاحبه‌ها هم افزایش محرومیت‌ها را در پی دارد.

 رییس کمیته انضباطی در واکنش به این مطلب که این کمیته قدرت لازم برای برخورد با مربیان مطرح را ندارد و همینطور بازیکنانی هستند که احتمالا از این قاعده مستثنی شوند، به ایسنا گفت: اصلا چنین نیست،‌ به طور مثال امیر قلعه‌نویی در کمیته انضباطی پرونده داشت و ما حکم محرومیت ایشان در مورد مربوطه را هم صادر کردیم. متاسفانه این شائبه‌سازی‌ها بعضا در برخی مطبوعات مطرح می‌شود و همه می‌توانند برای نمونه رفتار کمیته انضباطی در اجرای عدالت برای قانون فوق را رصد کنند و ببینند برای ما بزرگ و کوچک فرقی نمی‌کند.

 حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که بداخلاقی‌ها و فحاشی‌ تماشاگران در این فصل شدت یافته و احکام کمیته انضباطی در کاهش تخلفات موثر نبوده است، اظهار کرد: از نظر عدد و رقم می‌توانم درباره تماشاگران بگویم که رفتارهای نادرست آنها تا اینجا نسبت به فصل قبل کمتر بوده است؛ اما رفتارهای نادرست بزرگترهای فوتبال در این فصل افزایش زیادی نسبت به فصل گذشته داشته که این پرخاشگری‌ها واقعا نگران‌کننده است!

 وی افزود: این رفتارها را بارها از سوی برخی از سرمربیان، مربیان، مدیران باشگاه، بازیکنان و سایر عوامل دیده‌ایم که فصل گذشته این گونه نبود. اهانت‌ و پرخاشگری های تند غیرسازنده علیه هر کسی از جمله داوری، تیم‌های حریف، دیگران و … از سوی بعضی از بزرگترهای فوتبال بیشتر شده که نشان می‌دهد عملکردشان بدتر از تماشاگران بوده، هرچند کمیته انضباطی تنها می‌تواند مطابق آیین‌نامه با آنها برخورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *