مخالفت دپارتمان داوری با خداحافظی ترکی

رییس دپارتمان داوری فوتبال معتقد است که حداقل 15 سال طول می کشد تا یک داور به سطح محسن ترکی برسد و به همین دلیل حیف است که او به راحتی از داوری کنار بکشد.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری ایسنا حسین عسگری در واکنشی به تصمیم محسن ترکی مبنی بر خداحافظی از دنیای داوری گفت: 100 درصد مخالف این تصمیم هستیم چون حیف است که داوری در سطح ترکی همین طور راحت از قضاوت کناره‌گیری کند.  به  فوتبال کشور به امثال ترکی، فغانی، مظفری زاده و سایر داوران با تجربه نیاز دارد. این‌ها داورانی نیستند که فدراسیون خیلی راحت به آنها بگوید اگر نمی خواهید داوری کنید، پس به سلامت!

 وی افزود: دست کم 10 تا 15 سال طول می کشد که یک داور بتواند به سطح فنی و تجربه ترکی برسد. البته به شرط این که در این 15 سال با قدرت هم کار کند، بنابراین ما با ترکی صحبت می‌کنیم که از تصمیمش بازگردد.

 رییس دپارتمان داوری فوتبال همچنین به مشکلات جامعه داوری اشاره و خاطر نشان کرد: از ابتدای فصل بارها خواستیم که امکانات داوران را بهبود دهند. امکانات فقط پول نیست، بلکه ایجاد فضای روحی و روانی مطلوب هم جزئی از امکانات مورد نیاز داوران است. نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر کدام از اعضای باشگاه‌ها هر طور خواستند با داوران حرف بزنند و آنها را تحقیر کنند.

 عسگری ادامه داد: تصمیم ترکی قبل از جلسه ما با حضور آقایان کفاشیان، تاج و حسن‌زاده بود که در آن تصمیم‌های خوبی گرفته شد. حال باید ببینیم که این تصمیم‌های خوب و محکم چقدر اجرا می‌شوند.

 وی در پایان درباره نامه ترکی به کمیته‌ داوران مبنی بر این که نام وی از لیست داوران بین‌المللی خارج شود، گفت: اولویت کار یک داور خدمت کردن به کشورش است. نمی‌شود که یک داور در داخل قضاوت نکند، ولی در خارج از کشور داوری کند. به هر حال ما موافق خداحافظی ترکی نیستم و برای باز گرداندن تصمیمش با او صحبت می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *