ترکی:نخستین آکادمی داوری فوتبال ایران درمشهد راه اندازی می شود

داوربین المللی فوتبال استان خراسان رضوی گفت:نخستین آکادمی داوری فوتبال ایران در آینده نزدیک در مشهد راه اندازی می شود.

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبرگزاری ایرنا،محسن ترکی افزود: این آکادمی با پیگیری تعدادی از داوران بین المللی فوتبال خراسان رضوی وهمکاری فدراسیون فوتبال،هیات فوتبال خراسان رضوی، پژوهشکده تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد دایر می شود.

وی ادامه داد: علیرغم ظرفیت های داوری فوتبال در سطح کشور و مسائل و مشکلات این قشر، ایجاد آکادمی داوری فوتبال کشور ضروری به نظر می رسید که با توجه به توان داوری در مشهد، راه اندازی آن در این شهر بسیار مهم است.

او بیان کرد: شناسایی استعدادها و آموزش و تربیت ورزشکاران مستعد داوری فوتبال از جمله از سنین پایه مهمترین وظایف این آکادمی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی و به خصوص مشهد طی هشت سال گذشته به عنوان پایگاه داوری فوتبال ایران مطرح است.

او همچنین از راه اندازی کانون داوران فوتبال استان خراسان رضوی طی چند ماه آینده و یا اوایل سال آینده در مشهد خبر داد.

ترکی گفت: با پیگیری های من و ˈرضا سخندانˈ دیگر داور بین المللی فوتبال مشهد و با همکاری آموزش و پرورش تبادکان و طی فراخوانی 400 از دانش آموزان مستعد و علاقمند داوری فوتبال مقطع دبیرستان این منطقه در ابتدای سالجاری ثبت نام شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع آنان بعد از گزینش نهایی و انجام تست های مورد نیاز در نهایت 20 نفر انتخاب شد و این تعداد بدنبال فراگیری آموزشهای لازم هم اکنون در مسابقه های مختلف فوتبال در استان به عنوان داور اصلی و یا کمکی به قضاوت می پردازند.

او گفت: اقدام مشابهی هم با همکاری نواحی یک و چهار آموزش و پرورش مشهد طی سال تحصیلی جاری در استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه علیرغم ظرفیت های فراوان خراسان رضوی تاکنون در زمینه استعداد یابی داوری فوتبال در استان خیلی کم کارشده، گفت: این اقدامهای مشترک با همکاری آموزش و پرورش در شناسایی استعدادهای داوری و توسعه کمی و کیفی این بخش بسیار موثر است.

یک پاسخ

  1. باسلام جادارداززحمات استادترکی برای برگزاری این کلاس هاتشکرکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *