اصفهانیان:برخی‌ها فرافکنی می‌کنند

رئیس کمیته داوران در واکنش به اظهارات مدیرعامل سپاهان می‌گوید: اگر بخواهم همه بازی‌ها را تماشا کنم باید 8 تلویزیون بخرم و همه کانال‌ها را با هم ببینم.

 به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبر گزاری فارس،فریدون اصفهانیان  در خصوص حاشیه هایی که در این مدت برای داوران در لیگ برتر ایجاد شده صحبت های زیر را مطرح کرد:

فارس: در این چند هفته اعتراض های زیادی به جامعه داوری شده،در این خصوص توضیح دهید؟

ما نمی گوییم نباید اصلا نباید از جامعه داوری انتقاد شود چون از هر مجموعه ای انتقاد نشود کارها درست پیش نمی رود اما دوستان به خاطر برخی مشکلات خود از داوران انتقاد می کنند. عده ای فرافکنی می کنند تا مشکلات را گردن داوران بیندازند. دوستان مدیر عامل وقتی می‌بینند با کلی هزینه و تماشاگر تیمشان نتیجه نمی گیرد به جای توجیه علت یابی کنند که چرا این اتفاق افتاده نه اینکه همه چیز را بر گردن کمیته داوران بیندازند. در کل دنیا هم داوران اشتباه می کنند. آنها دوست دارند همیشه سربلند از زمین بیرون بیایند چون حیثیت خود را گروی این کار گذاشته اند. متاسفانه آنهایی که مشکل تاکتیک دارند و تیمشان خوب کار نمی کند همه چیز را بر گردن داوران می اندازند. گاه می گویند زمین خراب بود، و برخی می گویند دست های پشت پرده وجود دارد، آقایان اگر دست های پشت پرده وجود دارد آنها را معرفی کنید، اگر جامعه پذیرفت ما هم می پذیریم.

فارس: حسین فرکی هم اعتقاد داشت برخی مربیان و مدیران مغرضانه از داوران انتقاد می کنند.به نظر شما صحبت های مربیان چقدر بار روانی روی داوران ایجاد می کند؟

فرکی خودش بازیکن ملی بوده و همه چیز را فوتبالی می بیند. برخی ها فقط به نتیجه فکر می کنند و می خواهند منافعشان به خطر نیفتد. متاسفانه رحیمی مدیر عامل سپاهان اعلام کرده که من حتما باید بازی ها را ببینم.آیا من در راه و در خیابان هم باید بازی ها را ببینم؟ ضمنا اگر من بخواهم تمام مسابقات را تماشا کنم باید 8  تلویزیون بخرم و همه کانال ها را به صورت مستقیم تماشا کنم! من چگونه می توانم همه بازی ها را مستقیم ببینم؟ اما بعد از انجام مسابقات فیلم آنها را تماشا می کنم. انصافا اگر داوران اشتباه صورت بگیرد هم داور محروم و هم جریمه می شود اما این عزیزان بدانند این همه انتقاد از جامعه داوری درست نیست.

 فارس: ظاهرا مدیران سایپا و یکی دو باشگاه دیگر به خاطر وضعیت داوری به کمیته داوران نامه نوشته اند …

آنهایی که نامه نوشته اند قطعا بازی های تیمشان آنالیز و روند داوری را دوباره بررسی می کنیم اما آنها بدانند اگر اشتباهی هم شده باشد تاثیری در روند نتیجه بازی نخواهد داشت. ما سعی می کنیم به اعتراضات پاسخ دهیم تا شائبه به وجود نیاید.

فارس: ظاهرا غیاثی و صفیری مدتی است در جلسات کمیته داوران شرکت نمی کنند. در این خصوص صحبت کنید.

ما در کمیته داوران 6 نفر هستیم و قصد داریم یک نفر دیگر را هم اضافه کنیم اما این دو نفر باید دلایل غیبت خود را به صورت کتبی به ما اعلام کنند و اگر نخواهند در ادامه جلسات حضور پیدا کنند قطعا نفرات دیگری جایگزین آنها خواهند شد.

فارس: از عملکرد محسن قهرمانی در دربی 76 راضی بودید؟

با وجود این همه فضا و انتقاداتی که شد من عملکرد قهرمانی را مثبت ارزیابی کردم.

2 پاسخ

  1. حذف مشکوک داوران یزدی از مسابقات فوتسال و ابلاغ ندادن به کمک داور بین المللی استان یزد یعنی سعید علی نژادیان در دو هفته متوالی . مسولین استان خواهشا عکس العملی نشان دهید .

  2. برای تمامی داوران به خصوص اقای قهرمانی داور ارزنده کشورمون واقای سعید مظفری زاده دراین هفته های سخت ارزوی موفقیت وسر بلندی دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *