عسگری: قهرمانی در بازی شهرآورد 76 بهترین قضاوت را داشت

رئیس دپارتمان کمیته داوران در خصوص بازیهای هفته بیست و سوم لیگ برتر به نکاتی اشاره کرد.
به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، حسین عسکری در خصوص قضاوت دیدار پرسپولیس و استقلال گفت:ضمن احترام به نظر کلیه کارشناسان باید بگویم که تمامی تصمیماتی که در این بازی توسط داور گرفته شد، کاملا درست بود.من به عنوان ناظر ویژه در این دیدار حضور داشته و صبح امروز نیز فیلم شهرآورد 76 را به دقت بازبینی کردم.در دو صحنه ای که برخری از کارشناسان و عوامل کادر پرسپولیس اعلام کردند پنالتی بود بایدبگویم در صحنه اول که بین نوری و حیدری رخ داد این دو بازیکن شانه به شانه با یکدیگر برخورد کردند و به دلیل عدم تعادل نوری، وی به زمین خورد. در صحنه دوم نیز بازیکنان با یکدیگر درگیر بوده و اگر خطایی بوده آن خطا مربوط به مهاجم پرسپولیس است نه استقلال. معتقدم این صحنه، صحنه آموزشی بود که دیگر داوران باید به آن توجه داشته باشند.ضمن اینکه قهرمانی بهترین تشخیص را در این صحنه داد.چرا که زاویه دید وی  عمود به دو نفر بود و به توسط همین دید توانست به درستی تشخیص دهد.
وی در ادامه بیان کرد: اگر همین اتفاق در محوطه جریمه پرسپولیس رخ می داد و داور مسابقه آن را پنالتی اعلام می کرد عوامل باشگاه  همین گونه برخورد می کردند؟وقتی که در یک صحنه داوری کارشناسان متفاوت، نظرات مختلف می دهند فیفا تاکید دارد که تصمیم داور صحیح است. و سوال دیگر این است که چرا توجهی به نظرات کارشناسانی که پنالتی را تائید نکرده اند اهمیت داده نمی شود.در هر صورت از قهرمانی به دلیل قضاوت خوبش قدر دانی می کنم.همچنین از عوامل برگزار کننده این مسابقات، بازیکنان و کادر فنی هردو باشگاه تشکر می کنم چرا که شرایط را به گونه ای برای داوران فراهم کردند که بدون حاشیه این دیدار حساس برگزار شد.
رئیس دپارتمان داوری در خصوص دیگر بازیهای هفته بیست و سوم گفت: در بازی داماش و مس کرمان، برخی کارشناسان معتقد بودند که داور باید پنالتی می گرفت اما تشخیص داور به درستی اعلام شد چرا که بازیکن خود را ماهرانه به زمین زد. همچنین در خصوص حرکت دروازه بان مس که معتقد بودند باید اخراج می شد، داور تصمیم درستی گرفت و حرکت دروزاه بان مس کرمان اخراج نداشت.در دیگر بازیها ناظران و نمایندگان گزارش خاصی مبنی بر اعتراض به داوری از سوی کادر فنی تیم ها نداده اند  و مشکل خاصی نبوده است.

3 پاسخ

  1. قضاوت قهرمانی و کمکها و داور چهارم واقعا عالی بود و ما باید قبول کنیم که داوریمان از فوتبال خیلی جلوتره و حتی از خیلی داوران اروپایی هم سرترند که این در حالیست که کمترین پول را در فوتبال میگیرند که اگر سر چهارراه بایستند ویک کاسه دست بگیرند وگدایی کنند پولی که به دست میارند خیلی بیشتر است که این نشان میدهد داوران ایرانی با شرافت و مظلوم هستند وای کاش یک دهم هزینه هایی که برای بازیکنان میشد برای داوران هزینه میشد و سپس اینقدر توقع های بیجا از داوران داشتند خواهشا به فکر وضع مالی و رفاه داوران باشید

  2. من اول که بازیو دیدم سر پنالتی ها واقعا از عملکرد محسن خان به وجد اومدم…ولی بعد که صحنه رو شاید 20بار دوباره دیدم و به نظرم اومد با هر استانداردی روی حقیقی پنالتی بود.( مدافع استقلال به طور آشکار بی احتیاطی کرد)
    به نظر من مهمترین گام تو پیشرفت داوریمون قبول کردن اشتباهاتمونه.
    کاش آقای عسگری با انعطاف بیشتری با قضیه برخورد میکردن…

  3. موافقم . محسن قهرمانی خیلی خوب بود . به عنوان یه پرسپولیسی این و میگم و تعصب بدون منطق رو دوست ندارم . مرسی . زنده باد فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *