دزفولی: به خاطر اخراج بازیکن در دربی پاداش گرفتم

 هادی دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد تفاوت قضاوت دربی با مسابقات دیگر، گفت: اصولا در هر کشوری دیدارهایی وجود دارد که از حساسیت بیشتری برخوردار است، بازی‌هایی مثل بارسلونا و رئال مادرید، همچنین بازی منچستر و لیورپول در انگلیس از حساسیت بالایی برخوردار است. در ایران هم دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس شرایط خاص خودش را دارد.

وی افزود: کسانی که داور این مسابقه هستند باید خود را در شرایطی قرار دهند که احساس کنند این بازی مثل سایر مسابقات است، داوران اگر درست عمل کنند، تماشاگران اگر اشتباهی هم رخ دهد می‌فهمند که این اتفاق سهوی بوده و آن را به راحتی می‌پذیرند. داور نباید کاری به رنگ آبی و قرمز داشته باشد. قبلا کار داورها راحت بود و حرمت آنها را بیشتر حفظ می‌کردند اما اکنون شرایط ورزشگاه‌ها مناسب نیست.

دزفولی در مورد اینکه آیا اختلافات جامعه داوری در این بازی کار داوران را سخت نمی‌کند، گفت: رؤسای فدراسیون و کمیته داوران در گذشته بارها عوض شدند نمی‌دانم دپارتمان داوری چه اصراری دارد که می‌خواهند بمانند اگر خودشان بروند خیلی سنگین‌تر هستند. دلیل اینکه اینقدر سماجت می‌کنند تا بمانند نامشخص است. خیلی‌ها در اوج از کارشان استعفا می‌کنند و به نظرم اگر اعضای دپارتمان نیز این کار را انجام دهند، خیلی خوب است.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد اختلافات در جامعه به پایان رسیده است، اظهار داشت: باید صداقت داشته باشیم در فوتبال ما می‌بینیم که مربیان در ابتدای بازی با یکدیگر روبوسی می‌کنند که باید این کار را در پایان انجام دهند که کمتر می‌بینیم. با ظاهرسازی به جایی نمی‌رسیم. باید در کارهایمان صداقت داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. با زور نمی‌توان کار را پیش برد. مدیریت ذاتی است و نمی‌توانیم آنرا به کسی آموزش دهیم.

دزفولی در پاسخ به این سؤال که در یکی از دربی‌هایی که خودش بازی می‌کرد دو بازیکن پرسپولیس و استقلال را اخراج کرد، گفت: اولین کسی بودم که چنین کاری را انجام دادم و آن زمان کسی جرأت انجام این کار را نداشت. یادم است روزنامه‌ها تا دو هفته درباره این موضوع مطلب می‌نوشتند و تیتری زده بودند که داور دل شیر داشت. حتی غفوری فرد به خاطر آن اتفاق به من پاداش داد. همیشه در قضاوت‌هایم پیروزی ورزش را می‌خواستم و برایم برد و باخت تیم مهم نبود. اگر داوران چنین تفکری داشته باشند، مطمئنا به موفقیت می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *