علی خسروی: قرمز و آبی نپوشیدن داورها تفکر عصر حجری است!

علی خسروی

علی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: این که دپارتمان داوری نام 6 گزینه داوری را اعلام کرده، تاثیر منفی بر روی قضاوت این افراد داشته است و این مسئله به هیچ عنوان یک کار کارشناسی شده نیست. فغانی، ترکی،‌مظفری‌زاده، حق‌وردی، احمد صالحی و محسن قهرمانی گزینه‌های اعلام شده برای قضاوت دربی هستند.

وی ادامه داد: به قضاوت این داوران نگاه کنید. فغانی در بازی پرسپولیس و صبا برای صبا پنالتی نگرفت. در دیدار استقلال و مس محسن ترکی هند والیبالی امیرحسین صادقی را پنالتی اعلام نکرد. تورج حق‌ورودی در دیدار پرسپولیس و داماش به گونه‌ای سوت زد که همه دنیا فهمیدند او نمی‌خواهد به بازیکنان پرسپولیس کارت زرد نشان دهد و در واقع نوعی معامله انجام داد زیرا مهدوی را باید از داماش اخراج می کرد و به دروازه‌بان داماش هم که خطای پنالتی کرده بود، اخطار نداد.

خسروی تصریح کرد: این نحوه قضاوت شرافت داوری را زیر سؤال می‌برد. همه داوران از داوران درجه سه گرفته تا داور 45 ساله دوست دارند که در دربی قضاوت کند و آن را جزو خاطرات و افتخاراتش بداند اما این درست نیست که داوری به خاطر کسب افتخار شأن و شرافت داوری را زیر سؤال ببرد.

این داور بازنشسته با اشاره به قضاوت داوران نسل قبل گفت: در گذشته چنین وضعی نبود. همین حسین عسگری که اکنون دشمن من است در دیدار پرسپولیس و شاهین به محسن عاشوری کارت زرد نشان داد و این بازیکن دربی را از دست داد. آن زمان داورها برای کسب افتخار لباس مقدس داوری را زیر سؤال نمی‌بردند.

خسروی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند داوران نباید لباس قرمز و آبی بپوشند، گفت: این تفکر، تفکر عصر حجری است زیرا در رنگ‌های مورد نظر فیفا داوران می‌توانند لباس قرمز و آبی هم بپوشند. خود من اولین کسی بودم که در سال 1382 و در بازی استقلال و پیکان پیراهن قرمز پوشیدم. در دیدار پرسپولیس هم در سال 1383 رنگ آبی پوشیدم بنابر این چنین تفکری غلط است. همانطور که گفته می‌شود داوران باید فوتبال بازی کرده باشند. آیا مورینیو یک بازیکن درجه یک بوده است؟ پس داوران هم نباید برای آنکه داوران خوبی باشند، فوتبالیست خوبی بوده باشند.

9 پاسخ

  1. سلام کانون را میتوان خانه دوم داوران ایران نامید البته امیدوارم سرعت عمل زیادی از خودتان نشان دهید و آدرس اینترنتی و اشتراک پذیری کانون را سرعت ببخشید تا داوران زحمت کش به مقداری از خواسته هایشان دست یابند .

  2. سلام آقای عنایت این آرا دلالت بر مدیریت خوب شما دارد پس با این سرمایه بهتر میتئان خدمت کرد موفق باشید

  3. سلام
    بابت این موضوع خیلی بحث وتبادل نظر شده به نظر من شما که حق وحقوق استانها را رعایت نمی کنید چطورمیخواهید ازمنافع مادی ومعنوی آنان دفاع کنید؟!یه عده تهرانی دورهم جمع شدیدورای گیری کردیدواتحادیه تشکیل دادیدکجای این کارقانونی است ؟
    جالبه (هدف ما این است که در تمام ۳۲ استان کشور نمایندگی‌های‌مان را ایجاد کنیم)
    استانها باید نماینده انتخاب کنند یا کانون؟ خودشان کارخلافشان را تائید میکنند!مجمع میبایست انتخابات کانون را تشکیل بدهدنه یه عده تهرانی! حال این مجمعی که همه تهرانی بودند شک نکنید اگر ازاستانهاهم کاندید بودندشرکت میکردند باز همان تهرانیها رای می آوردند!خیلی جالبه که همه آنهای که دم از قانون و..میزنند خودشان رعایت نمی کنند جای خنده داره که حالا هم میخواهند نماینده انتخاب کنند..!خشت اول چونهدمعمارگچ تا ثریا می رود دیوارگچ…!

  4. سلام وادب
    درسه حالت یک پست یا.. ایجاد میشود 1- انتصابی 2- اکتسابی3- انتخابی…
    درخصوص کانون داوران انتخابی که درست نیست به هیچ عنوان چون اعضاء مجمع همه تهرانی بودند حتی مسعود مردادی ،که قبلا کرج جزتهران بوده وحتی حالا هم که البرزشده همین طور!دومورد اول هم تصمیم به عهده دوستان..البته عزیزان بزرگی همچون عنایت و..درنظرجامعه داوران عزیز هستندوخواهند بودوماند..

  5. سلام استاتیدعزیز کار خوب و پسندی هست انشالله سریعتر بال و پر بگیره که مشکلات کلی داوران پیگیری کند در راه حل برنامه بهتری بعمل اید افراد شایستی ازجمله استاد مسعود عنایت و مسعود مرادی و علی خسروی در کانون هستن. وبه اینده امیدوارهستیم.محمد احمدی از خوزستان

  6. با سلام.به اقای عنایت تبریک می گم حضورشون واقعا باعث دلگرمی هست.در جواب دوستی که فرمودند همه اعضا تهرانی هستند باید بگم ملاک رو تهران زندگی کردن ندونید اقای عنایت وجودشون واسه داوران ایران لازمه.

  7. با سلام
    قطعا کانون داوران باید بسیار زودتر تشکیل می شدو امیدوارم حالا با استفاده از تجربه مجید جلالی ها وکانون مربیان که چندین ساله تشکیل شده بتواند کارایی داشته باشد الان باید سریعا وب سایت و ماهنامه کانون تشکیل شود تا داوران نیز دیده شوند هر چند اعتقاد شخصی بنده اینه که بهتر بود در کنار عنایت داور تحصیل کرده باشخصیت واثر گذاری مثل سعید مظفری زاده باید بیشتر از عضو کانون داوران در این کار بزرگ نقش داشته باشد.
    باارزوی موفقیت برای تمامی داوران و پیشکسوتان عزیز این عرصه

  8. سلام
    آقای کشاورزحرف شما خوب ولی کلی دوستان گفتندمتاسفانه تهرانیها همه چی رادارندوبرای خودشان میخواهند!!کلادوندکارو..غلط بوده عزیز..
    یه عده تهرانی دورهم جمع شدندورای گیری کردندواتحادیه تشکیل دادیدکجای این کارقانونی است ؟سه اشکال مهم وپایه ؛ اولا بایداعضای مجمع مشخص شوداز32استان کشوربعدا.. دوم هیات رئیسه ازاعضامجمع +1انتخاب تانظارت بررای گیری داشته باشدسوم کاندیدها بایدشرایط را طبق اساسنامه ازپیش تعیین شده داشته باشندو..درحال حاضرتوروستاها هم اینجنین تشکیلات باعث خنده هست تا..مثلا اینکه هیچکس اطلاعات سرانگشتی هم ازتشکلات وقوانین آن خبرنداشته که حداقل یک درصدقانونی عمل کنند!بزرگان ودوستان هرکدام جایگاه خودرادارندوعزیزنیزهستند

  9. با سلام وآرزوی موفقیت برای تمامی پیشکسوتان فوتبال
    بنده بعنوان داوری که خود را مدیون تجربیات این پیشکسوتان میدانم از حضور و تشکیل این انجمن توسط این عزیزان قدر دانی میکنم ،مخصوصآ از جناب آقای عنایت که مایه سربلندی ما داوران ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند مانند دیگر پیشکسوتان عزیز که با گرفتاری های خود دست از حمایت داوران ایران بر نمی دارند.
    با آرزوی سلامتی و دعای خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *