عسگری : شجاعت داوران کنونی کمتراز داوران دهه 60 نیست

به گزارش سایت داوران ایران و به نقل از خبر گذاری ایرنا ˈحسین عسگریˈ  درپاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان،داوران دهه 60 را شجاع تر ازداوران کنونی می دانند،افزود:شرایط داوری در دوره جدید متفاوت است و این گونه نیست که داوران کنونی محافظه کارتر از داوران گذشته باشند.

وی تصریح کرد:داوران در حال حاضر به شدت زیر ذره بین قراردارند و امکانات در زمینه بازنگری عملکرد داوران بیشتر از گذشته است.

وی گفت:30 تا 40 سال پیش، بازی که به پایان می رسید همه چیز تمام شده بود اما این دوره برعکس شده است و بازی که به پایان می رسد تازه بررسی موشکافانه داوری ها آغاز می شود.

عسگری گفت:در این زمان پس از پایان هر بازی شبکه های مختلف تلویزیون،رادیو،خبرگزاری ها و روزنامه ها به بررسی عملکرد داوران می پردازند.

به گفته وی در گذشته داوران هر اشتباهی مرتکب می شدند در همان بازی تمام می شد و ممکن بود تماشاگران در ورزشگاه به قضاوت داوری اعتراض کنند،اما اکنون قضاوت و اشتباه داوری در یک بازی تا سالهای بعد نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

عسگری درباره وظیفه دپارتمان یادآور شد:دپارتمان مسوول آماده سازی داوران است و کارهای اجرایی مربوط به دپارتمان می باشد.

به گفته وی با توجه به نیاز داوران در سطح کشور برای حضور در مسابقات مختلف، دپارتمان باید داوران را آماده کند تا مسوولیت سنگین قضاوت برعهده داشته باشند و از سوی دیگر تیم های از ناحیه داوری دچار ضرر و زیان نشوند.

وی درباره دامن زدن برخی از رسانه ها به اختلاف سلایق دپارتمان و کمیته داوران گفت:این مساله دیگر تمام شده است و دامن زدن به آن از سوی برخی از رسانه ها به دلیل این است که آنها می خواهند برای خود خبر سازی کنند.

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال،در خصوص استانداردهای بین المللی در زمینه آموزش داوران گفت:امکاناتی وجود دارد که داوری کشور بتواند نیاز داخلی و بین المللی را جوابگو باشد تا داوران ایرانی بتوانند با داوران دیگر کشورها رقابت کنند.

عسگری گفت:بین المللی شدن یک داور به منزله این است که داور تازه اول راه است و باید مسیر طولانی را برای باقی ماند در سطح بین المللی طی کند.

وی گفت:هم اکنون 204 کشور عضو فیفا می باشند و هر کشور به صورت میانگین چهار تا پنج داور بین المللی دارد و داوران بین المللی همیشه باید در بالاترین سطح آمادگی باشند.

عسگری گفت:اگر یک داور در سطح بین المللی رشد نکند،نمی تواند در سطوح بالاتر پیشرفت کند و داوران همیشه کار سختی پیشرو دارند.

به گفته وی،داوران نباید تنها به قضاوت در لیگ برتر اکتفا کنند بلکه باید به دنبال سطوح بالاتر بین المللی باشد زیرا داوران آماده انتخاب می شوند.

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، درباره استفاده از داوران وطنی در بازی های شهرآورد گفت: این عمل از دوران عنایت رییس سابق کمیته داوران فدارسیون فوتبال آغاز شد و تا زمان اکنون ادامه یافته است و باید به داوران کشور اعتماد کرد چرا که داوران ایران از توانمندی بالایی برخورداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *