فغانی: حق الزحمه داوران قابل قیاس با مربیان و بازیکنان نیست

 مسائل و کارهایی که در اتحادیه فوتبال انجام می شود در جهت منافع داوران خواهد بود تا کمی از مشکلات این قشر مظلوم کاسته شود.

به گزارش سایت داوران ایران داور بین المللی فوتبال کشورمان ادامه داد: اختلافات و حاشیه های کمیته داوران و دپارتمان داوری فقط در روزنامه ها و رسانه ها است و هیچ گاه این دوستان این مطالب حاشیه ای را تایید نمی کنند.

فغانی در مورد حقوق و حق الزحمه داوران فوتبال گفت: هر بار داوران بابت قضاوت 500 هزار تومان دریافت می کنند که این مبلغ 10 درصدش به خاطر مالیات کم می شود و پس از 6 هفته تسویه حساب می کنیم این مبلغ دریافتی قابل قیاس با مربیان و بازیکنان نمی باشد.

وی تصریح کرد: زمانی که داوران برای تمرین و آمادگی می گذارند جوابگوی مسائل مالی ما نمی شود داوران در فوتبال ایران هیچ گاه داوری را شغل اصلی نمی دانند چون داوری در فوتبال ما حرفه ای نیست.

فغانی خاطر نشان کرد: مسئولان فوتبال کشورمان برای پیشرفت داوری فوتبال مان باید از یک جا شروع کنند تا داوری حرفه ای شود.

وی ادامه داد: ژاپن هم اکنون 10 داور بین المللی، 7 داور و 3 کمک داور دارد که در سطح حرفه ای فعالیت می کنند و این سطح لیگ ژاپن در برابر دستمزد داوری فوتبال ایران قابل قیاس نیست.

فغانی تاکید کرد: داوران با دستمزد های که از طریق قضاوت بدست می آورند جوابگوی مسائل حالی شان نمی شود داوری شغل من نیست.

داور بین المللی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: کارمند شهرداری هستم که این شغل اصلی من است، امیدوارم مسئولان از یک جا شروع کنند تا داوران فوتبال ایران نیز دستمزدهای حرفه ای مانند فوتبال خارجی داشته باشند.

9 پاسخ

  1. باسلام
    واقعا آقای فغانی راست میگن
    تو بعضی از استان ها حتی شده مبلغ 8هزار تومان بابت قضاوت به داورا میدن

  2. با سلام.ضمن سلامتی وسعادت واسه داور ارزشمند کشور.مطالب جالبی گفته شد. به چند دلیل این این پروسه مهم برای داوران کشور در طول سالهای انتظار به حق انجام نشده است.اولین مهم نگاه سران کشور به بحث ورزش وبستر فرهنگی کشور که در درجه سوم به بعد هستش .بودجه نا کافی برای این امر مهم .عدم سند راهبری وسند چشم انداز ده ساله برای توسعه داوری کشور.عدم وجود بیمه حمایتی .عدم مدیریت ثابت و با دوام.وجود تصمیمات سخت .از انجایی که هیاتها در ایران غیر انتفاعی هستند هیچ کمکی انجام نمیشود..ما داوران دیوانه ایم که بزرگترین هزینه زندگی یعنی عمر گرانقدرمان در این راه صرف شد.عشق کافی نیست.سپاس

  3. باسلام واقعا این درد دل ما داوران هست من خودم داوری هستم 22ساله که دررده های لیگ های پایه داوری می کنم شاید باورنکنید من هنوز از دوسال پیش بابت حق الزحمه داوری از فدراسیون طلبکارم که هربار با آقای قهرمانی مسئول مالی فدراسیون تماس میگیریم میگه تا یک ماه آینده به حسابتون واریز میگردد حق ثبت نام تیم های لیگ های مختلف را بگیریم واریز میکنیم آقایان که در راس قرار دارید ایا برای فدراسیون که فدراسیون نمونه انتخاب شده جلوه خوبی داره که برای پرداخت حق الزحمه داوران منتظر دریافت حق ثبت نام تیم های مختلف باشه و اینکه الان حدود یک سال هست که میگند حق ثبت نام تیم مختلف را بگیریم واریز میکنیم آیا تا حالا دریافت نکردند شخصا به خاطر پول داوری نمیکنم ولی بنده و امثال مثل بنده که دانشجو هستیم واسه حتی هزینه ایاب و ذهاب که بریم یک استان داوری کنیم مشکل داریم و فقط بخاطر عشق وعلاقه ای که داریم اینکارراانجام میدیم.میدونید در انگلستان داوران حقوق و مزایای ماهانه دارندطبیعی هست که داوران اروپایی دردنیا حرف اول را میزند چون به انها حقوق ومزایا تعلق میگیرد طبیعتا هم از انها کارخواسته میشود دوستان داوری وفوتبال لازم وملزوم هم هستند رشدیکی باعث رشد دیگری وبالعکس است

  4. آقای فغانی500هزارتومان کم است با تمامی امکانات 90 دقیقه تیمها را بدبخت میکنید باز هم میگویید کم است ماهی 6 قضاوت میکنید معادل 3 میلیون تومان . کارگران بدبخت با روزی 10 ساعت کار 450هزار تومان میگیرند انصافتان کجا رفت.

  5. وقتی فدراسیون و کمیته داروری به داورا اهمیتی نمیده و حق و حقوقشون رو درست و به موقع پرداخت نمیکنه از اونورم توی ورزشگاه ها یا کتک میخوری یا فحش باید از داور انتظار نداشته باشی که با دقته تمتام و جون و دل داوری کنه !

  6. باسلام خدمت آقایه فغانی عالی بود سخنانتون…
    و در جواب آقا هادی که عرض کنم داوری کار هرکس نیست….
    کارگری خیلی راحتتر از داوریه.اصلا قابل مقایسه با داوری نیست…..

  7. کاملا حق باآقای فغانی هست.تمرین هایی که داوران میکنند به جرات میتوان گفت همانند یک بازیکن میباشد.به امید اینکه در کشور ما داوری یک شغل به حساب بیاید تا یک داور راهی را که انتخاب کرده با جان و دل دنباله اش را بگیرد.

  8. Salam, davari khayli sakht ast.drood bar faghani, masoud mortazavi az davaran kerman.

  9. ‏_هادی جان حتما داور نیستید_این حرفها را میزنید_یک داور یک روز قبل از مسابقه باید جایی که کار میکند_مرخصی بکیرد_با هرخطراتی که در راه ممکن هست _بیش بیاید روبه رو هست_در طول مسابقه 90 دقیقه استرس هم دارد_در مقابل بول کلانی که مربیان و بازیکنان دریافت میکنند_قطره ای در مقابل دریاست_ با ارزوی موفقیت برای همه داوران ایرانی مسعود مرتضوی از داوران شهرستان کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *